Nieuwe collega

Beste allemaal,

Deze week was wel een beetje een leuke en gekke week. Afgelopen maandag hadden we dus zone conferentie gehad met Elder Anderson van de Zeventig erbij en dat was gewoonweg geweldig. Afgelopen donderdag kwamen onze nieuwe collega's eraan, dus de collega schappen in ons district zien er dus als volgt uit: Elder Koenen & Elder Vance en Elder Warhurst & Elder Croese. Zowel Elder Warhust als Elder Vance zijn Engels sprekend geroepen en spreken dus helemaal geen Nederlands. Ik heb veel respect voor en kan veel leren van de enthousiasme, ijver en vrolijkheid waarmee ze deze beproevingen en veranderingen te lijf gaan. Ik kan me niet voorstellen hoe lastig het moet zijn om in hun schoenen te staan. We doen ons best om ze zo goed mogelijk te helpen en te ondersteunen waar we kunnen. Afgelopen vrijdag hebben we ze dus goed Hollands welkom geheten met een lekker prakje (aardappels, groente (gewoon een pakje diepvries mixgroenten) en koebie (switi fisi) (lijkt een beetje op visstick vis wanneer ik er filets van heb gemaakt)). Voor de rest bewonder ik ze echt veel. Omdat we een fiets te weinig hebben voorlopig, hebben mijn collega en ik gelopen en heb ik mijn fiets aan Elder Vance geleend.

Onderzoekers

Voor de rest hebben we een geweldige week gehad. Ondanks de vele aanpassingen en veranderingen voor beide kanten hebben we veel succes kunnen zien. We hebben een geweldige onderzoeker familie die we onderwijzen (die gelukkig van Guayana zijn) en die vrienden zijn van broeder Brian Patterson (die laatst gedoopt is). De lessen zijn steeds weer erg geweldig. Iedere keer als we daar zijn is de Geest sterk aanwezig en afgelopen zondag waren de vader en zijn dochter ook naar de kerk gekomen (de moeder en de zoon konden helaas niet).

Gods wegen en Elder Warhurst maag

Ook wil ik graag even een kort grappig verhaal vertellen. Afgelopen zondag was het hier dus Suikerfeest (of Idarvitar, zoals ze dat hier noemen). Bij één van onze nieuwe onderzoekers zat een buurvrouw die moslim was en zij nodigde ons uit om langs te komen. Elder Warhurst snapte er eerst niets van want ze sprak alleen maar Nederlands, maar nadat ik hem uitgelegd had dat we voor zondag uitgenodigd waren om swieties te komen eten, stond hij erop dat we langs gingen, want zo'n uitnodiging kan je natuurlijk niet afslaan! Ik zag er eerst een beetje tegenop, om zomaar bij een bijna wild vreemde langs te gaan om daar lekker te komen eten, maar toch waren we langs gegaan. Zaten we daar, was de bovenbuurvrouw daar ook. Dat was eigenlijk de enige persoon die er was (buiten ons en de mevrouw die ons had uitgenodigd). Dus wij ons voorgesteld en wat bleek, alle moslim vrienden en familie waren 's ochtends al geweest, maar deze mevrouw was laat omdat ze ´s ochtends naar de kerk moest. We hebben toen echt een geweldig geestelijke les gedeeld en ze sprak ook nog eens engels!                     Ik zeg het je, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en gaan soms zelf door Elder Warhurst zijn maag!!!

Ik houd van jullie.

Groetjes, Elder Croese

1 reacties:

baasbraal zei:

Ik geniet iedere keer weer van je prachtige verhalen en anecdotes.
Ga zo door!
Liefs,
Janneke Baas

Een reactie posten