Email van 24-08, die 29-08 pas aankwam

Oké, ten eerste mijn e-mail box is bijna vol dus tot het einde van de vakantie geen foto's meer, sorry.

Dan dank je wel voor de foto’s van Kilian. Echt ongelooflijk om hem op het Rode Plein te zien staan, echt geweldig. Ik had al wat foto's van hem op de MTC gezien bij elder roepers op zijn camera.

Maar omdat ik niet zoveel tijd heb zal ik even snel wat over deze week vertellen

District conferentie

Afgelopen week hadden we district conferentie maar omdat Nickerie nogal een afstand is van Paramaribo zaten we dus met een klein probleempje. Omdat er ook belangrijke mededelingen waren moesten wij (de zendelingen) en en de gemeentepresident in Paramaribo zijn, maar de kerk in Nickerie moest wel gewoon doorgaan omdat het bijna onmogelijk is voor de leden om helemaal naar Paramaribo af te reizen voor twee dagen. Dus dat was wel een beetje een probleem, want wie moest de kerk nu leiden en het avondmaal ronddienen? Maar zoals het met ieder probleem gaat er is altijd wel een oplossing te vinden, of het moeilijk of makkelijk is. Dus de eerste raadgever (president Karsodimedjo), die nu bijna 2 maanden lid is en al 3 weken 1e raadgever is, mocht de dienst leiden en Reynold, die vorige week gedoopt is, heeft samen met een andere broeder het avondmaal geregeld . Nou, ik heb nog nooit meer zenuwen in mijn leven gehad. Ik zag letterlijk alle ramp scenario's al voor me gebeuren. Dus wij van te voren gezorgd dat we iedereen duidelijk instructies gegeven hebben en zodra de (overigens geweldige) districts vergadering afgelopen was hebben we naar ze gebeld en gelukkig was het een goede en opbouwende dienst geweest en was alles goed gegaan. Dit was echt een pak van mijn hart. Zo erg als mijn zenuwen waren, zo geweldig was mijn opluchting!

Anish

Ook hebben we zaterdagochtend voordat we weg gingen echt een bijzondere ervaring gehad. Reynold, die afgelopen week gedoopt was, had het voorrecht om zijn beste vriend Anish in de wateren van de doop te begeleiden en hem in de naam van Christus, door onderdompeling en met het juiste gezag, te dopen. Waardoor Anish nu ook een verbond met de Heer gesloten heeft om Hem te volgen, Zijn naam op zich te nemen en Zijn geboden te onderhouden.

Dit was echt een bijzondere ervaring en de Geest was echt heel sterk aanwezig. Na de doop zei Anish dat hij zich erg licht voelde van binnen, bijna zo licht als een veertje. Hij had een groot verlangen om gedoopt te worden en ik ben blij dat zijn verlangen is in gewilligd.

Wel dat was het dan weer, het is nu tijd.

Ter overweging

Ik wil alleen nog enige dingen ter overweging achterlaten.

Vraag 1: ben je kool of diamant?

Vraag 2: welk van de twee wil je worden?

Als ik volgende keer wat meer tijd heb zal ik er wat meer over uitwijden. Het heeft te maken met de toespraak van president Gamiette die erg geweldig was.

Ik houd van jullie.

Doei

0 reacties:

Een reactie posten