Collega ziek gemaakt

Email van dinsdag 1 september 2009

Sorry dat mijn mail zo laat was, maar Elder Koenen was weer flink ziek (dit keer was het mijn schuld maar daar vertel ik later wel over) en dus konden we gisteren niet ons huis uit.

Volgende week zal de e-mail ook laat komen want dan is het zone conferentie.

Oké, dan even het verhaal hoe ik Elder Koenen ziek heb gemaakt. Zondagmiddag hadden we dus niet veel meer in huis en heb ik met wat creativiteit best lekkere nasi gemaakt (gewoon met zo'n kruiden mix pakje , een pak soepgroenten en.. een paar knakworstje die nog in de koelkast lagen). Het eten was best lekker en ik heb ervan genoten, maar het was naar het blijkt toch geen goed idee geweest om die knakworstjes erdoor te doen. Ze lagen al een paar dagen in de koelkast en ik had van te voren geproefd en dacht dat er niets mis mee was. Maar ja hoor, zondagnacht krijg Elder Koenen er last van en is dus de hele maandag ziek geweest en voelt zich nu nog steeds niet echt geweldig; echt ik voelde me zo schuldig en vervelend er over!! Probeer ik wat lekkers klaar te maken van hetgene wat we nog hebben liggen, maak ik mijn collega ziek en goed ook. (De enige last die ik ervan heb gehad was gewoon 's avonds even wat buikpijn voor ongeveer 30 min, maar ja, Elder Koenen heeft een wat meer gevoelige maag).

Uitdaging

Dat was dat over gisteren, nu over de rest van de week. We hebben echt een geweldige week gehad. President Gamiette heeft alle zendelingen uitgedaagd om iedere dag echt al hun doelen te halen en heeft ons belooft dat wanneer we dat doen, we de zegens en de hulp van God meer in ons werk zullen zien. Zo gezegd zo gedaan. Wij hebben dus afgelopen week ons best gedaan om echt al onze doelen te halen en hebben daardoor werkelijk wonderen mogen ervaren. Opeens verschenen er mensen die bereid waren om naar onze boodschap te luisteren of waren er leden die ineens wel tijd hadden om met ons te werken. Dit was echt een grote zegen om te zien.

Doopdienst

Dan als klap op de vuurpijl hadden we afgelopen zaterdag een doopdienst van zuster Meena Omar (15). Ze is de oudste dochter van de familie Bedesi en als alles goed gaat zullen haar twee broers en zusje haar over een tijdje volgen door de zelfde stap te nemen. De doopdienst was in ieder geval echt bijzonder en de Heilige Geest was weer overvloedig aanwezig om al de aanwezigen de waarheid van deze verordening te bevestigen.

Bevestiging

Afgelopen zondag hadden we dus haar bevestiging en de bevestiging van Anish Lalkoe. Anish is de week hiervoor bevestigd, maar omdat wij en de gemeente president er niet waren afgelopen zondag, was er iets mis gegaan met de bevestiging en moest het dus overgedaan worden. Daarna had ik het voorrecht om hem na de kerkdienst het Aaronisch Priesterschap te verlenen en hem te ordenen tot het ambt van Priester in dat priesterschap. Deze gebeurtenissen waren weer heilige en opbouwende moment waar de Geest van de Heer aanwezig was en het alle aanwezigen gesterkt heeft om beter onze Heer en Heiland Jezus christus te volgen.

Ik houd veel van jullie allemaal en bid voor jullie welzijn.

Ik weet dat dit werk werkelijk van God komt en dat hij van ons allen houd en daarom zijn kerk weer heeft herstelt. Zie Alma 5 :44-46

Groetjes

Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten