Internet vastgelopen

zoneconferentie 1 dec 2008 2

Ik heb net een uur achter de computer gezeten en net voordat ik het wou verzenden liep het Internet vast en was ik alles wat ik geschreven heb kwijt. Dat vond ik nogal erg vervelend, al die tijd verspild. Dus nu moet ik alles weer overdoen en ik weet niet meer precies wat ik allemaal geschreven had.

Zoneconferentie

Alle Suriname zendelingen voor de Boom des Levens

Alle Suriname zendelingen voor de Boom des Levens

Elders Muse, Shakespear, Croese, en Riding

Elders Muse, Shakespear, Croese, en Riding

Gisteren hebben we zone conferentie gehad en het was echt geweldig ! Ik heb heel veel geleerd en heb de Geest echt heel sterk gevoeld. Het was zo bijzonder, we hebben voor een lange tijd gesproken over Lehi’s droom (de boom des levens) en hoe we dit kunnen toepassen op zendingswerk, zendelingen en onderzoekers. Dit was echt fantastisch! Ik heb er erg van genoten. Ik heb weer zo veel nieuwe inzichten gekregen over hoe wij ons werk als zendelingen kunnen verbeteren.

Les van zuster Robison

Les van zuster Robison

Op het eind van de zoneconferentie hebben de Elders Shakespear, Muse, Croese, Riding, en Baantjer een kerstlofzang gezongen

Op het eind van de zoneconferentie hebben de Elders Shakespear, Muse, Croese, Riding, en Baantjer een kerstlofzang gezongen

Het is echt geweldig om met Elder Riding samen te werken. Hij is mijn nieuwe collega nu hier in Kwarasan en we hebben het onwijs naar ons zin. We werken hard en hebben veel bijzondere ervaringen hier. Op het moment hebben wij het voorrecht om met de goede vrienden/familie van sommige van onze pas gedoopte leden te spreken en ze te onderwijzen. Dit is echt fantastisch omdat we zien hoe het enthousiasme en de standvastigheid van de pas gedoopte leden erg aanstekelijk is en zo ook langzaam hun goede vrienden en familie geïnteresseerd maakt om met ons te spreken.

Onderzoekers

Zo gaat het heel goed met Rachella’s vriend. Hij was afgelopen zondag in de kerk en hij voelde zich erg goed, daar hij gelooft dat dit waar is en wil op de 13e december gedoopt worden.

Ook wilde het zusje van Erik ineens met ons spreken en is ze naar de kerk gekomen. Ze was erg enthousiast en voelde de Geest in de kerk. We gaan hard met deze mensen werken om ze te helpen om dit zelfde geluk te voelen als dat wij en alle andere leden hier voelen.

Ik weet dat wij dankzij het evangelie van Jezus Christus werkelijk gelukkig kunnen worden.

Het gaat het weekend van 12, 13 en 14 december echt geweldig worden omdat opa (Jacobus) en oma Nijda dan gaan trouwen , gedoopt worden en zich laten bevestigen.

Ook gaat, als alles goed loopt, Henny (de vriend van Rachella) dan gedoopt worden.

Witte Kerst

We gaan hard werken om deze december een witte kerst te hebben zoals president Robison dat zegt. Ondanks dat er geen sneeuw is willen wij als zending veel mensen in witte doop kleren zien deze maand. We zijn echt een groep broeders hier in de West Indies. Afgelopen maand hebben we 237 mensen gedoopt als zending en we moeten aankomende maand nog 191 mensen dopen om tot ons doel van 2008 dopen in 2008 te komen. Ik weet dat als wij als zendelingen en leden gehoorzaam zijn en hard werken om ons doel te bereiken, onze Hemelse Vader ons zal zegenen met die kinderen van hem die bereid zijn om het evangelie aan het nemen en die voorbereid zijn op onze boodschap.

Thanksgiving

Ook hebben we afgelopen donderdag op Thanksgiving een uitgebreide lunch gehad, verzorgd door de zendingsechtparen hier in Suriname. Dit was lekker en ik heb er van genoten.

Ook hebben Elder Ash en ik een das voor Elder Broekzitter gekocht voor zijn verjaardag. Eerst wilden wij een cake maken, maar dat leek ons niet zo slim aangezien er al zo veel eten was voorspeld, dus hebben we die das maar gekocht, die trouwens even duur is als een cake bakken en van een das kan je langer genieten.

Ik houd heel veel van jullie en dank jullie voor alle brieven. Ik wens iedereen bij deze alvast een geweldige pakjesavond. Dat sinterklaas maar veel leuks en lekkers mee mag nemen en ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben (eet niet al te veel pepernoten).

groetjes,
Elder Jared Croese

0 reacties:

Een reactie posten