Niet zo veel te melden deze week

Het was weer een goede week. We hebben weer hard gewerkt en mooi weer gehad. Ik begin heel langzaam een klein beetje gewent te raken aan het weer. Deze week was een beetje een aparte week. Afgelopen week ben ik van appartement verhuisd. We wonen nu dus dichter bij ons gebied, wat heel prettig is .

Omdat het het einde van de vakantie was wilde eigenlijk niemand met ons spreken of zitten om een les te delen, dus daarom hebben we deze week niet veel nieuwe mensen gevonden.
Natuurlijk hebben we wel hard doorgewerkt met de onderzoekers die we al hadden. Die vriendin van Erik, Xiomara (dat meisje met dat magie gedoe) is jammer genoeg niet gedoopt afgelopen zaterdag, omdat ze ziek was geworden. We hadden Erik gevraagd om haar te dopen en je had zijn reactie moeten zien, wat geweldig, hij straalde helemaal van geluk! Maar nu zorgen we dat we haar zaterdag tijdens de Algemene Conferentie dopen, samen met Ishmaella (het meisje met die dromen).

We hebben jammer genoeg nog steeds geen tijd gehad om met de vader van Ishmaella te zitten, omdat hij steeds aan het werk is. Vanavond hebben we een afspraak gemaakt om met het hele gezin de film van de herstelling te kijken, dus hopelijk is hij er dan ook en kan hij ook mee kijken. De rest van het gezin, behalve de oudste zoon en de vader, was afgelopen zondag in de kerk. Jammergenoeg was ik er niet omdat ik op uitwisseling was met een van de zoneleiders en dus in de stad heb gewerkt (in Paramaribo). Dit was erg leuk. Ik heb eindelijk na 4 weken weer een keer een ouderling quorum vergadering gehad. We hebben veel mensen gesproken. Het was leuk om weer eens in de stad te zijn. Het is hetzelfde, maar toch anders. Het is vooral veel drukker in de stad en de mensen wonen dichter op elkaar dan in Kwarasan. Ik vroeg me af of mijn brieven en kaarten al een beetje bij mensen aan het aankomen zijn, want het is nu meer dan twee weken geleden dat ik de eerste paar heb weggestuurd.

Ik houd heel veel van jullie en ik heb onwijs veel zin in de Algemene Conferentie, om weer leer van de profeet te horen en twee fantastische dagen te hebben!

Groetjes en veel liefs,
Elder Croese

1 reacties:

Anoniem zei:

Hi Jared
Even een berichtje van mij(Daan)
We hebben het afgelopen weekend ringconferentie gehad.Het ging als thema over Alma 6 vers 6 dat wij als leden gezamenlijk kunnen vergaderen,vasten en bidden voor onszelf als leden en voor de niet leden.De samenkomsten in de kerk en ook daar buiten kunnen mensen aantrekken die behoeften hebben gezinsstuctuur,liefde en contact.
Het is bijzonder dat wij (je vader en beide ooms) ook op zending zijn geweest en ook de liefde en vriendschap van de mensen hebben ervaren. Je zending blijft je hele leven een onderdeel van je leven, ook als je al 30 jaar terug bent.
Geniet van elke dag en weest je bewust van de mensen, de liefde van de Heer voor deze mensen, spreek iedereen aan en geef ze een vriendelijk woord, een glimlach of een hand.Het zijn eenvoudige dingen die je vrijelijk kunt geven.
Geniet van de invloeden van de Heilige geest en noteer deze in een dagboek.
L&88:62,63,64,67,68,74,75,76,77,125
126 Lees ook L&84:79,80,81,85,86,94
Nu Jared, je zending zal niet altijd even makkelijk zijn,maar weet in weerstand is er meer groei mogelijk.Wij(Quina en Ik) bidden voor jou en je collega's, zodat jullie een instrument in de handen van de Heer kunnen zijn om mensen tot Jezus Christus te laten komen.
m.v.g.Daan

Een reactie posten