De eerste week in Suriname

Ik ben donderdagnacht om 2 uur aan gekomen in Suriname. Het is hier wat vochtiger dan in Trinidad. Het ziet er hier echt geweldig uit. Het is echt een klein paradijs met palmbomen, een strak blauwe hemel met hier en daar een wolkje en overal mensen die goedendag tegen je zeggen in allerlei verschillen de talen. Ik ben in de eerste paar dagen hier flink bruin geworden maar gelukkig niet verbrand :D

Mijn trainer is Elder Ash en mijn gebied is Kwarasan, net buiten Paramaribo. Het is hier echt geweldig en het werk is goed. We werken hard om telkens weer nieuwe mensen te vinden die naar ons willen luisteren en die vooruitgang boeken.

Ons adres is gewoon de postbus, P.O. box 2932 Paramaribo Suriname. We hebben geen brieven bus thuis, dus ik kan maar eens per week post op halen op p-day (maandag).

Ik heb Elder Koenen al twee keer gezien hier, maar voor de rest heb ik nog geen andere Nederlandse elders gezien. Elder Baantjes, die ook voor de Nederlandse taal geroepen was, zit nu eerst in Guyana, dus ik was de enige nieuwe die naar Suriname is gegaan. Ik ben blij dat ik Elder Ash als mijn trainer heb. Hij is aardig en kent het gebied al goed. Ik weet niet wat ik heb, maar ik ben hier echt verloren. Ik weet bijna nooit waar we zijn of waar we naar toe moeten omdat ik de buurt nog helemaal niet ken, terwijl ik normaal dat soort dingen altijd snel onthoud.

De leden hier zijn echt geweldig. Afgelopen zondag tijdens de getuigenisvergadering gaf een jongen zijn getuigenis. Hij is pas 2 maanden lid en zijn getuigenis is echt sterk en geweldig. Natuurlijk heb ik mijn getuigenis ook gegeven . Kwarasan is pas een nieuwe gemeente en we hebben maar weinig leden. Afgelopen zondag waren, dankzij de vakantie en omdat er in sommige delen van Kwarasan geen water of vies water is, maar 22 mensen en dat was inclusief de zendelingen (Elder Ash en ik) en twee mensen van het district.

Maak je geen zorgen de appartementen hier zijn goed en wij hebben wel gewoon water en een filter, dus het water is schoon.

Ik doe mijn best en werk hard. Waarschijnlijk hebben we zaterdag in ieder geval 1 doopdienst.

Groetjes en ik hou van jullie allemaal.

Veeeeel liefs,
Elder jared Croese

Jared

2 reacties:

Anoniem zei:

hey Elder Jared Croese ik vind het fijn om te horen dat je het naar je zin hebt in suriname;), hier is alles oke zit weer lekker in de sleur bedoel ben nu huiswerk aan maken ;). ik zal je snel schrijven ( moet ik me echt ff toe dwingen). gr Léon

Anoniem zei:

Dag Jared,
Leuk om je blog te zien. Geweldig dat het zo goed met je gaat! Wij denken aan je en wensen je heel veel inspiratie en kracht van de Heer om de mensen daar datgene te brengen wat hen dichter tot de Vader, Jezus Christus en geluk brengt! Je ziet nu al veel wonderen en zult er nog veel meer zien!Hurrah for Israel!
Veel Liefs,
Karin Erkamp, Borkan en Noer

Een reactie posten