Kerst voor zendelingen

Het gaat met mij fantastisch.

Algemene Conferentie
De conferentie was geweldig. Algemene Conferentie is net kerst voor zendelingen! Daaraan kan je zien hoe verwend zendeligen worden, want Algemene Conferentie is twee keer per jaar en kerst maar één keer! Denk aan de vraag van president Monson om te bidden voor het openen van meer zendingsgebieden en/of plaatsten voor tempels (ik weet niet meer welke van de twee het was, maar beide is goed om te doen). Echt, de conferentie was zo fantastisch, ik heb alle 5 de diensten gezien, wat fantastisch! Echt geweldig he dat we een tempel in Rome krijgen. Als ik terug ben als het in gewijd wordt wil ik daar echt heen.

Brieven, kaarten en foto's
Wat vervelend dat alle brieven en kaarten nog niet aan gekomen zijn. Ik hoop inderdaad snel foto's te kunnen sturen. Maar ja, ik denk dat dat wel gaat lukken als ik die card reader heb. Ook moet ik wat meer foto's maken, want ik heb er nog niet heel veel, maar dat gaat wel goed komen.

Doopdiensten
Jammer genoeg zijn de doopdiensten deze week niet doorgegaan. We hadden er twee gepland. Eén, die van Xiomara (dat meisje met dat zwarte kunsten gedoe) ging weer niet door, omdat ze dit keer haar periode had. Dus hopelijk gaat het volgende keer door. Maar ik heb het gevoel dat er iets meer mis is, want op een of andere manier is ze bang om uit huis te gaan. Dit omdat één of andere medicijnman haar dat heeft wijs gemaakt. We hebben haar veel onderwezen en aangemoedigd, maar ja, meer als dat kunnen we niet doen.

De andere doopdienst van Ismaella (dat meisje met die dromen) ging niet door omdat er zaterdag overdag een berg van haar ooms en tantes langs gekomen zijn en die hebben allemaal onzin over de kerk lopen vertellen, dat we meisjes naar het binnenland meenemen en ze daar misbruiken e.d. Echt smerig! Maar ja, zij wist wel dat de kerk waar was, maar haar vader wilde hierdoor niet dat ze gedoopt werd. En al is ze al 19, ze wilde toch naar haar pa luisteren. Dus hebben wij haar ouders gebeld en uitgelegd dat dit allemaal leugens zijn. We hebben ze uitgenodigd om naar een dienst van de conferentie te komen, zodat ze dit voor hun zelf konden weten. Dit hebben ze gedaan met bijna het hele gezin en ze hebben een positieve ervaring gehad dus hier gaan wij hard aan werken, zodat we misschien binnenkort wel het hele gezin kunnen dopen.

Nieuw gezin gevonden
Ook hebben we vorige week een andere geweldig gezin gevonden. Zij kwam vorige week zondag naar de kerk en zei dat ze meer over Christus wou leren. Nu, na een paar lessen, blijkt dat hij Hindoe is en zij Jehova's Getuige was en dat hun hoofddoel eigenlijk is, dat ze hun gezin willen versterken (ze hebben 3 zoons). Dus hier gaan we veel mee werken, want dat is waar het evangelie onder andere om draait, om eeuwige schakels te smeden en gezinnen niet alleen hier, maar voor in de eeuwigheid te versterken en op te bouwen. Ze konden op het laatste moment helaas niet naar de conferentie komen. Ze hebben nog niet gelezen en gebeden, dus hier zullen we wel wat werk van moeten maken. Zonder die stappen kunnen we geen vooruitgang maken en zullen ze nooit zelf een getuigenis kunnen krijgen van de waarheid en de zegeningen van het evangelie in hun leven kunnen ervaren.

Dit werk is geweldig. Ik weet dat het waar is. Ik weet dat de twaalf apostelen en het eerste presidium allemaal profeten, zieners en openbaarders zijn. Ik weet dat we hun raad in ons leven moeten toepassen omdat we dan betere personen kunnen worden en een gelukkiger leven kunnen hebben.

Ik houd heel veel van jullie en mis jullie.

Groetjes aan iedereen,
Elder Croese

1 reacties:

T.C. zei:

Hey Jared, even een berichtje dat ik je brief heb ontvangen! Ik ben er zeer blij mee! Kopietje gaat naar je moeder toe :)

Een reactie posten