Sorry mam, ik kon niet uit het water blijven

Zoneconferentie
De zoneconferentie gisteren was geweldig! Door deze conferentie was mijn p-day verplaatst en komt mijn mail op dinsdag. Ik heb erg veel geleerd. Ook heb ik Elder en zuster Broekzitter, Elder Swart en Elder Koenen gezien. Het was hier echt geweldig. Voor foto's en meer informatie, inclusief de studie opdrachten die er gegeven zijn, zie het blog van de zending http://westindiesmission.blogspot.com

Ook al hebben we geen brievenbus bij ons appartement, blijf maar wel gewoon brieven sturen, want de zone leiders brengen ze een aantal keer in de week rond. Ik heb tijdens de zone conferentie gisteren iets van 5 brieven gekregen en vandaag weer twee. Ik ben er erg blij mee. Ik vind het prettig om wat van jullie te horen.

Ook heb ik een geweldig verhaal. Mijn districtsleider en zijn collega hebben vlak voor ik naar de MTC kwam een vrouw les gegeven die alles aannam en gewillig was om te luisteren omdat haar man een collega had in Nederland, die ook op zending zou gaan naar Suriname. Ik was die collega. Maar deze vrouw is niet gedoopt omdat ze terug naar huis ging.


Afgelopen week

Ok, dan over deze week. Het lijkt wel of ik de regen meegenomen heb vanuit Nederland, geweldig. Het regent hier een paar uur heel hard en daarna is het de rest van de tijd of bewolkt of zonnig of wat dan ook, maar de temperatuur is wel gelijk een paar graden lager als het bewolkt is, dus dat vindt ik wel erg prettig.

De mensen hier zijn allemaal erg aardig en erg geestelijk, maar het duurt nogal een tijd voordat ze hun toezeggingen na komen en voordat de dingen tot hen doordringen. Maar als dat eenmaal gebeurt, wordt het alleen maar geweldiger.

Doopdienst
Afgelopen zaterdag hadden we de gelegenheid om twee mensen te dopen. Ik heb Allen gedoopt en Elder Ash Meliora. Op zondag heb ik Meliora bevestigd en Elder Ash Allen. Iemand van het districtspresidium heeft Allen het Aaronische Priesterschap gegeven. Allen is een Javaanse meneer die Rooms Katholiek was. Binnenkort wordt hij 63. Hij was echt geweldig, alles wat we hem vertelden nam hij gelijk aan. Hij zit in een soort vrijmetselarij achtige organisatie maar na het nagevraagd te hebben bij de zone leiders bleek dat geen obstakel te zijn voor zijn doop. Hij zei dat hij rond zijn 50 ste een droom had gehad dat hij in de kerk van Christus moest werken en toen op een dag stonden er twee zendelingen voor zijn deur. Geweldig. Zijn leven verder is niet echt makkelijk geweest. Hij heeft op een aantal verschillende plaatsten gewoond, zijn huis is een aantal keer afgebrand en een hoop van zijn vrienden zijn ondertussen al overleden. Nu woont hij samen met zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen op een erf wat hij van zijn oom heeft geerft, in aparte huizen.

Meliora is hier op vakantie en gaat na de vakantie niet meer thuis wonen. Haar ouders vonden het eerst niet goed dat ze gedoopt zou worden, maar nadat we veel voor haar gebeden hebben, zagen we haar vorige week ineens met toestemming in haar familieboek op straat lopen.Met een grote glimlach vertelde ze ons dat ze gedoopt mocht worden.

Dan hadden we het volgende probleem. Hier ik Kwarasan zijn ze aan de leidingen bezig, waardoor een hoop mensen zonder water zitten. Daarom konden we niet in de kerk dopen omdat daar ook geen water was. Dus hebben we in het zwembad gedoopt. Het was zo geweldig. Zaterdag en zondag was de geest zo sterk aanwezig,vooral tijdens hun getuigenissen. Echt geweldig, kersvers lid en dan gelijk al een geweldig getuigenis van Jezus Christus en onze Hemelse Vader!

Hurrah for Israel
Echt jammer dat het niet gelukt is om de foto's te versturen, want ik had een mooie doopfoto willen sturen. Trouwens die armen omhoog op de foto's staan voor het ' Hurrah for Israel' wat het motto van onze zending is. Het is ook iets wat twee algemene autoriteiten een keer in het begin van de kerk hebben gezegd. Ik ben even kwijt wie het waren. (*Heber C. Kimball and Brigham Young.) Op het blog van de zending, http://westindiesmission.blogspot.com, staat het verhaal (bij vrijdag 12 september) en een YouTube filmpje over die gebeurtenis

Ik fiets heel veel. Ik moet binnenkort een eigen fiets kopen want nu ik leen die nog van iemand anders, maar die heeft zijn fiets binnenkort zelf nodig.

Ik houd heel veel van jullie allemaal en ik hoop dat ik nog veel post en e-mails van jullie kan ontvangen

Groetjes,
Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten