Maandag naar Trinidad om 4:00

Tijdens de rondleiding op Temple Square, vorige week, heb ik een hoop foto's gemaakt. Ik moet er nog een paar maken hier, voordat ik weg ga. Ik stuur ze op zodra ik kan. Ik kan ze hier niet mailen, dus dat komt pas als ik in Suriname ben.

Nu even over mijn collega en klasgenoten. Zij gaan naar de volgende gebieden:
  • Elder Teixeira - New York South
  • Elder Wan - New York South
  • Elder Tapia- Provo Utah
  • Elder Sione- Californië San Hose
  • Elder Niutupuivaha gaat naar Californië San Bernedina, maar hij blijft eerst een tijd in Provo vanwege medische redenen.
  • Elder Seidle gaat naar Londen South
  • Elder Griggs (een nieuwe elder die van de week bij ons in de klas is gekomen) gaat naar Berlijn Elder Devonas (zelfde verhaal als elder Griggs) gaat naar Frankfurt. Zo nu weten jullie ook waar mijn collega's heengaan.
Donderdag tijdens de malariavoorlichting, waar ik ook alvast een berg pillen heb meegekregen, (doxycycline, die goedkoper zijn als het meest gebruikte malaria medicijn en minder zwaar voor je en bovendien helpen ze tegen acne ;) :p ), heb ik Elder Banatjer ontmoet. Hij komt uit Provo, zijn pa komt uit Nederland en zijn ma uit Indonesië. Wat ik er zo van gezien heb is het echt een aardige elder. Ik zal samen met hem naar Trinidad reizen. Zijn Nederlands is trouwens ook goed. Ook heb ik zijn MTC collega ontmoet, die naar Nederland op zending gaat (ik ben zijn naam alleen vergeten).

Het weer hier is overigens fantastisch. Het is hier heel droog en zonnig. Jammer genoeg zitten we constant binnen met airco dus heb ik niet echt een kleurtje gekregen.

Zondag hadden Elder Teixeira en ik de les over de verzoening op de districtvergadering. Het ging echt goed, iedereen deed goed mee en de Geest was sterk aanwezig.

De tijd hier vliegt echt om, je bent constant zo druk bezig met alles dat de tijd voorbij schiet. Ik ga maandag gewoon al naar Trinidad toe, dat is echt heel erg snel.

Zondag hebben we een haardvuuravond gehad met broeder Allen, de MTC director. Het ging over Zijn schapen voeden. Het was echt geweldig, hij gebruikte een hoop schriftteksten en lofzangen om zijn verhaal te vertellen en het was heel bijzonder. 's Avonds hebben we 'Joseph Smith the Movie' gezien en ik zat er weer helemaal vol van. Wat een geweldige film is dat en wat ben ik Joseph Smith dankbaar voor wat hij voor ons heeft gedaan, dat hij al deze dingen heeft doorstaan om de kerk te herstellen en het Boek van Mormon te vertalen.

Dinsdag hadden we een devotional met Elder Snow, van het 1e quorum der 70. Dit was ook weer geweldig.

Gisteren (donderdag) hebben we een MTC toespraak van Elder Holland (?) gekeken over je zending, de verzoening en Christus en iets wat hij aangaf raakte mij wel erg. Hij vertelde ons dat Christus besloten heeft om de tekens van de verzoening te houden, ondanks zijn volmaakte en perfecte lichaam. Als wij hier over nadenken, hoe bijzonder dit is, en hoeveel dit voor ons betekent, denk ik dat we de verzoening weer een stukje beter kunnen begrijpen en toe kunnen passen.

De lessen hier zijn geweldig. Broeder Ivanov en zuster Hudson zijn mijn leraren en zij hebben ook Elder Koenen les gegeven (of in ieder geval broeder Ivanov).

Echt jammer, ik hoorde van de collega van Elder Baantjer dat Elder Pepper wekelijks op de MTC komt om onderzoeker te spelen voor de Nederlands lerende elders, maar die heb ik dus mooi constant mis gelopen.

Ik ben dankzij het idee van Elder Tapia nu van mijn collega's hun getuigenissen in het engels en in hun eigen taal aan het verzamelen. Ik heb er al één in het Spaans van Elder Tapia en ik krijg er zeker nog één in het Chinees van Elder Wan en in het Portugees van Elder Teixeira. Ook moet ik het nog even aan Elder Seidle vragen, voor een Duitse, als hij nog tijd heeft voor zondagavond. Ik heb deze week ook van alle gezellige elders de adressen en e-mail adressen verzameld, voor na mijn zending.

O ja, als jullie mij nog via dearelder.com een brief willen sturen, doe dat a.u.b. vandaag (vrijdag 29 augustus) want ik denk dat ze niet op zaterdag en zondag bezorgd worden en maandag ga ik zo vroeg weg (ik moet me om 4 uur melden) dat ik alle brieven die dan verstuurt worden niet meer ontvang.

Zodra ik mijn adres in Suriname weet zal ik jullie die sturen al heb ik dadelijk wat langer de tijd om mijn e-mail te lezen ,is het altijd heel fijn om doordeweeks ook wat te krijgen . Ik ben erg dankbaar voor alle brieven die ik gehad heb. Ik vond het erg prettig dat ik in ieder geval elke dag een brief had, al zal dat dadelijk in het veld natuurlijk veel minder zijn.
Ik houd heel veel van jullie en ik weer dat de kerk waar is.
Groetjes, Elder Jared Croese

0 reacties:

Een reactie posten