Een week op de MTC

Er is al weer anderhalve week voorbij, wat ging dat snel zeg! Pff, ik heb zoveel gedaan deze week het is echt geweldig. Het plannen gaat langzaam aan beter en al hebben we allerlei dingetjes waar we aan werken, het gaat hartstikke goed.

Ik ben zo blij met alle brieven die ik van iedereen ontvang via dear elder.com en het aantal gewone brieven die ik heb gehad, echt geweldig. Dankjewel allemaal! Ik heb helaas heel weinig tijd om terug te schrijven, maar ik zal jullie op de hoogte houden via mijn Blog.

We hadden deze week een oefening waar we iemand de eerste les moesten geven, (het was natuurlijk gewoon een vrijwilliger van BYU die hier dan een rol toegewezen krijgt), maar het ging echt goed (natuurlijk niet prefect want het kan altijd beter) maar het ging echt goed. Ook al was het maar een rollenspel, hij heeft zich wel toegezegd om zich te laten dopen, echt geweldig. Ook zijn we naar het referal centre gegaan (waar ze mensen bellen om te vragen of ze de dingen gekregen hebben die ze via de telefoon of mormon.org hebben besteld. Ook vragen we of de zendelingen langs mogen komen. Dit vind ik nog wel een beetje lastig, om zomaar met iemand die ik niet ken een gesprek over de kerk te beginnen over de telefoon. Maar ja, ik ga gewoon goed mijn best doen en dan weet ik dat alles goed komt. De geest is hier zo sterk tijdens de lessen en ook tijdens die oefening echt geweldig.

Mijn collega is echt geweldig, hij heet elder Teixeira en zijn ouder zijn Portugees. Hij is geboren in Duitsland en hij heeft echt overal en nergens gewoond omdat zijn pa voor de kerk heeft gewerkt. Zijn pa is afgelopen algemene conferentie geroepen als een 70-er in het 1e quorum. Het is echt een geweldige gast. Ook heb ik twee eilanders in mijn klas zitten elder Niutupuivaha (uit Tonga) en elder Sione(van Nieuw Zeeland, maar zijn ouders komen van Samoa. Ze zijn echt gek, vaak grappig, soms een beetje irritant, maar voornamelijk heel erg gezellig. De twee andere elders in mijn klas zijn elder Tapia uit Maiami (zijn ouders komen uit chili) en elder Wan uit Hongkong. Hij heeft een tijd onder de Hongkong tempel gewoond, omdat daar het huis van de zendingspresident is en zijn pa zendingspresident van Hongkong was. Echt wat een geweldige verhalen hebben al die gasten.

Afgelopen dinsdag hadden we een devotional van elder Oaks :D was echt geweldig, de geest was erg sterk aanwezig. Hij had het over hoe je de geest in je leven kan krijgen en behouden vooral door middel van waardig en oprecht deelnemen aan het avondmaal. Ik heb zitten genieten (en aantekeningen gemaakt want hij heeft een hoop verwijzingen gegeven). Zondag hadden we een haardvuuravond met president en zuster Breinholt (een raadgever in het MTC presidium en zijn vrouw). Dit deed me erg denken aan de haardvuuravond op de JA conferentie, omdat het over lofzangen ging en we de helft van de tijd met z'n allen lofzangen gezongen hebben. Denk je even in, met meer dan 2000 zendelingen lofzangen zingen. Echt het was zo geweldig en de geest was zo sterk. Ik weet dat we de geest uitnodigen als we de lofzangen zingen. Het is echt geweldig. Mijn favoriete lofzang hier is "If you could hei to Kolob"( nummer 284 van het Engelse zangboek).

Oja, vanochtend heb ik de Temple Square tour gehad. Ik had niet zo veel tijd omdat wij maar een paar uur kregen, maar het was echt geweldig! Het museum is ook echt geweldig. Ik kon jammer genoeg vandaag niet naar de tempel omdat ik die tour had.

Even over mijn e-mail, ik heb echt geen tijd om mijn e-mail te lezen want ik ben constant bezig met dit mailtje typen en dan is mijn halfuur al weer bijna om.

Ik zit in gebouw 4m en mijn kamer nu is 435. Eerst lag ik in kamer 431 maar woensdag zijn er nieuwe elders gekomen en de elders waar wij bij op de kamer lagen (elder Seidl uit Duitsland , echt een geweldige gast, zijn engels is niet echt goed maar je ziet hem iedere dag gewoon vooruitgang maken met alles en dus ook zijn engels, echt geweldig, en elder Vuli uit Fiji ook wel een aardige elder) hebben dus nu een nieuwe collega. Mijn collega en ik moesten dus naar een andere kamer verhuizen. Onze kamer is nog steeds een beetje een chaos, maar dat lossen we vandaag weer op. Ik zag nadat ik terug kwam van de Temple Square tour Caroline NG. Normaal zie ik haar niet omdat mijn lunch pauze veel vroeger is maar omdat ik door die tour heel laat was zag ik haar even. Het was wel leuk om weer even Nederlands te spreken. Elder Navarro en ik hebben tegelijkertijd gym dus dat is wel gezellig en ik heb elder Overvliet ook al een aantal keer gezien.

Ga zo door met brieven schrijven want dat ik vind het echt geweldig.

Veel liefs, elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten