Recept voor een gelukkig leven

Beste allemaal,

Nou ik heb vandaag weer zeer weinig tijd. Afgelopen week is goed geweest. We hebben hard kunnen werken en de nodige successen mee mogen maken. Ook was zuster Loswijk afgelopen zondag in de kerk en ze had wat lekkers voor ons meegebracht. Het was heel leuk om even met haar te kunnen spreken en we hebben natuurlijk weer kunnen genieten van de snoepjes.

Afgelopen woensdag hadden we weer de tijd om uit te wisselen en was ik voor een dag in Uitkijk om weer met elder Badoni te werken. Dit was weer een leuke dag en het was erg leuk om de leden in Uitkijk weer te kunnen zien en te kunnen spreken.

Wel de tijd is dus weer bijna om, maar alles gaat heel goed met mij. Ik voel me gezegend om het evangelie te mogen delen met de mensen hier en ze te helpen om de geweldige zegeningen die ervan komen in hun leven te ontvangen. Ik ben dankbaar voor de geboden en " adviezen" die we ontvangen van God door zijn profeten, door middel van de Liahona's, de algemene conferentie, de schriften en de andere publicaties van de kerk zoals bv. ‘Het Gezin, een proclamatie aan de wereld’ en ‘Voor de kracht van de jeugd’.

In het bijzonder ben ik ook dankbaar voor de tempel en de geweldige verbonden en verordeningen die we daar ontvangen. Al deze dingen leren ons om meer zoals Christus te worden zodat wanneer Hij terug komt we Hem zullen herkennen, omdat we zoals Hem zullen zijn.

Degene van jullie die mij kennen, weten dat ik veel van eten en koken houd. Al deze geboden en adviezen kunnen we zien als een recept voor een gelukkig leven. Wanneer het nauwgezet word nagevolgd zal het voor een geweldige gemoedrust, geluk en vrede zorgen in dit leven en ons klaar maken voor het leven samen met God in de verhoging. De andere gevolgen zijn in deze vergelijking ook waar. Als we het recept niet nauwgezet navolgen, zal ons leven niet zo goed zijn als het had kunnen zijn en soms als we zelfs cruciale ingrediënten vergeten kan het helemaal mislukken.

Ik weet, net zoals Nephi, dat God niets doet en niets vraagt van de mensen kinderen, tenzij het goed voor hen is. Hij doet dat vanwege zijn onmeetbare liefde voor ons. Ik ben dankbaar voor onze Heiland Jezus Christus die dit allemaal voor ons heeft mogelijk gemaakt. Ik voel mij zo gezegend hierdoor en ik moedig iedereen aan om dit in hun eigen leven te blijven onderzoeken en toe te passen omdat het ons enige weg naar eeuwig geluk is!

Veel liefs en groetjes,

Elder Croese

1 reacties:

Anoniem zei:

Hoi Jared,

Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat.
Nog een paar weekjes en dan is het weer tijd om naar nederland te gaan, we wensen je vast een goede reis en zijn zeer benieuwd hoe je eruit ziet, na zo lang veel zon te hebben gehad.
Nog een fijne tijd daar en tot eind augustus.
Groetjes Gerda en de rest van ons gezin.

Een reactie posten