Laatste overplaatsing

Beste allemaal,

Wel, afgelopen week was een geweldige en ook een beetje een aparte week.

Om maar te beginnen met afgelopen maandag. We hadden een gezinsavond gepland bij de familie de Witte en dat pakte dus niet helemaal uit als een gezinsavond. Maar toen hebben we toch gewoon een goed gesprek gehad met broeder en zuster. Door de dingen die gezegd werden tijdens het gesprek kreeg ik sterk het gevoel om over tiende te praatten, aangezien de zegeningen van de wet van tiende zo'n grote zegen voor ze zou kunnen zijn. Helaas werd dat niet helemaal goed begrepen, maar ja, we zullen daar dus nog wat meer uitleg over moeten geven.

Toen op dinsdag hadden we zone conferentie. Dat was erg leuk omdat alle gemeentepresidenten ook waren  uitgenodigd om er bij te zijn. We hebben echt een goede vergadering gehad over wat wij als leden, zendelingen en leiders samen kunnen doen om er voor te zorgen dat de kerk hier in Suriname verder naar een ring toe zal groeien. Zodat ze ook op een dag de zegen van een tempel mogen hebben hier in Suriname.

Toen op woensdagochtend hadden we interviews met president Gamiette en omdat mijn tempelaanbeveling zou verlopen had ik hem gelijk om een tempelaanbeveling gesprek gevraagd wat we gelijk daar hebben gedaan. Zo nu ben ik weer goed tot drie maanden na mijn zending en dan moet ik een nieuwe halen bij bisschop Croese en president de Jonge. De rest van de dag hebben ik met elder Badoni in Uitkijk gewerkt en elder Thompson heeft samen met één van de assistenten van de president kunnen werken (elder Damm).

Op donderdag hebben we een gemeente uitje gehad met Koewarasan en zijn we naar Groningen (Saramacca- Suriname) geweest. Daar hebben we een gezellige dag gehad. Ook hadden we de zusters Rachella en Henie en hun nieuwe dochtertje bezocht en die waren ook nog even langs geweest. Het was erg gezellig om hen weer te kunnen zien, aangezien het meer dan anderhalf jaar geleden was nadat ik hen gezien had toen ik bij hun doop was hier in Koewarasan in 2008

Toen op vrijdag waren we 's ochtends vroeg naar zuster Joyse geweest en ze heeft ons geleerd om dahl (gele erwten) roti te maken. Toen we daar net mee klaar waren werd elder Badoni niet lekker en vervolgens heeft hij de rest van de dag en zaterdag binnen gezeten met buikpijn. Zo ik heb wat extra gestudeerd en .. mijn fiets wit geverfd.

Toen op zondag hadden we kerk, mijn laatste in Uitkijk omdat volgende (mijn laatste) overplaatsing, zal ik in Koewarasan gaan werken met elder Freeman, elder Vernes zijn trainee.

Jup dat zorgt er dus voor dat ik dadelijk op het einde van mijn zending,13 maanden hier in Koewarasan gediend heb, 8 maanden in Nickerie en 4,5 in Wanica en een beetje in Uitkijk.

Oké omdat het zondag 4 juli was, betekende dat feest voor de Amerikanen. We waren uitgenodigd om naar de ambassadeurs huis te komen voor een feestje. Wel, dat was wel leuk maar ik voelde me onwijs out of place daar ik wist niet wat ik daar echt deed behalve gewoon even lekker wat eten na het vasten. We hadden trouwens een bijzondere vasten deze maand in onze zending, om onze doelen voor dit jaar te bereiken en om deze maand als zending 100 mensen te mogen dopen. Zo daar zullen we allemaal hard voor bidden en werken.

Tot slot waren we vandaag naar het Brokopondo stuwmeer en stuwdam geweest en daar hebben we gedag gezegd tegen elder Vernes die dadelijk naar huis toe zal gaan. Het was mooi om te zien alleen heel jammer dat we niet een rondleiding konden krijgen bij de generator e.d. zoals toen in Oostenrijk.

Wel; dat was het weer. Ik moet nu snel weg gaan..

Ik houd heel veel van jullie en tot volgende week.

Groetjes,

Elder Croese - Saranan Fasi

0 reacties:

Een reactie posten