Het heilsplan

Beste allemaal,

Ik heb niet erg veel tijd, dus ik zal proberen om toch snel nog wat te schijven. L&V 35:12 zegt dat er niemand is die goed doet of hij is voorbereid om de volheid van het herstelde evangelie aan te nemen.

Oké over deze week, het was echt weer geweldig, We hebben echt veel wonderen gezien. Ik heb voor mijzelf weer kunnen ervaren hoe dat wat  in L&V 15:6 staat waar is. Dat er niets een grotere waarde voor de mensen zal hebben dan het tot bekering "roepen" (helpen komen) van onze broeders en zusters. Afgelopen week hebben we wonderen kunnen ervaren met Joyce. Ze was in het begin nogal onzeker om gedoopt te worden omdat ze een vriend had die om de paar maanden langs kwam. Toen we met haar over de wet van kuisheid hadden gesproken was ze niet zeker wat ze wou doen, toch met die man te proberen te trouwen of hem te laten. We hebben haar verteld om erover te bidden en vooral ook in het Boek van Mormon te lezen. Toen we volgende keer terug kwamen was haar antwoord duidelijk, want ze wil graag a.s. 24 april gedoopt worden. Ze wil wel graag eerst een doopdienst zien, voordat ze zelf deze stap neemt, dus dat gaat nog even een klein probleempje vormen, maar dat gaat wel lukken.

Het was erg bijzonder want gisteren waren we bij haar en hebben we met haar het hele plaatje van het plan van zaligheid kunnen bespreken (nadat we al een paar keer een stukje besproken hadden). Het was zo bijzonder om te zien hoe er rust en blijdschap over haar kwam, toen ze begreep hoeveel God van ons houd, hoe geweldig Zijn plan is en hoe het voor al zijn kinderen zorgt, zelfs voor hen die niet gewillig zijn om het plan te volgen. Tijdens de les voelde ik de Geest weer heel sterk en ik ben zo dankbaar voor de kennis van dit plan, wat ik mijn hele leven al gehad heb. Ik ben in het bijzonder onze Hemelse Vader en Jezus Christus dankbaar voor hun plan en voor al het werk dat Zij voor ons gedaan hebben om het mogelijk te kunnen maken. Ook ben ik dankbaar voor de Heilige Geest, die mij de waarheid van het heilsplan bevestigt heeft, wat alle liefdevolle leraren en ook mijn ouders, mij door de jaren heen hebben proberen te leren. Ik weet dat het waar is en ik wil iedereen uitnodigen om het heilsplan, dat in zijn volheid is hersteld door middel van de profeet Joseph Smith te onderzoeken. Als je het niet kent, vraag de zendelingen of een lid van de kerk er over, of kijk om www.mormon.org/nl waar het ook op uitgelegd word. Voor hen die er al wel over weten, studeer erover in de schriften en predik mijn evangelie en in de boeken geschreven door de profeten in onze bedeling. Ik kan jullie beloven dat wanneer jullie dit doen, jullie beter de liefde van jullie God en Hemelse Vader zullen begrijpen en voelen en beter jullie rol, Gods rol en de rol van Christus in dit plan zullen zien en dat deze kennis daadwerkelijk jullie leven zal veranderen.

Dan hebben we ook overplaatsing telefoontjes gehad en Elder Baantjer gaat helaas weer terug naar het gebied Blauwgrond. Ik zal hier blijven werken en elder Thompson komt om met mij samen te werken. Dit zal zijn 4e overplaatsing op zending zijn.

Wel ik houd heel veel van jullie allemaal en jullie zullen volgende week weer van me horen.

Groetjes,

Elder Croese - Saranan Fasi

0 reacties:

Een reactie posten