Maandag 22 maart 2010

Beste allemaal,

Ik heb weer een geweldige week achter de rug. Afgelopen vrijdag was ik op uitwisseling in Wanica en kon ik weer een dagje met elder Bell werken. Dit was echt leuk. Het is goed om te zien hoeveel hij weer extra heeft geleerd in die paar weken die hij nu al in Wanica werkt. Het was erg gezellig. Het was wel een beetje onverwacht want, toen elder Lake belde om te zeggen dat we uitwisselingen zouden hebben, had ik hem klaarblijkelijk verkeerd verstaan. Ik had begrepen dat elder Bell naar Koewarasan zou komen en dat elder Baantjer in Wanica zou werken. Maar toen we dus donderdagavond bij Wanica aankwamen, kwam elder Lake naar buiten met al zijn spullen en bleek hij het dus andersom gepland te hebben. Toen zat ik dus in Wanica zonder extra spullen. Gelukkig is alles goed gekomen. Ik heb 's ochtends al mijn spullen gewassen, gestreken en gedragen. Elder Bell had nog een extra ongebruikte tandenborstel die ik gekregen had en alles was goed gekomen. Al met al wel een interessante maar zeker leuke ervaring.

Toen ik met elder Bell in Wanica werkte zijn we ‘s avonds ook naar Lelydorp geweest. Dat is een plaatsje aangrenzend aan Paramaribo. Het was leuk om daar te zijn. Ik had het, toen ik in Wanica werkte, niet veel bezocht omdat het ver van ons werkgebied weg was, maar nu werken ze daar ook en dat was wel leuk om te zien.

Voor de rest gaat alles nog steeds goed met broeder Rijnier S. Hij maakt gestaag vooruitgang en ziet er naar uit om aankomende zaterdag gedoopt te worden. Ook is het heel bijzonder omdat zijn zus, die in Curaçao woont, deze week op bezoek komt. Zij kan dan gelijk bij de doopdienst zijn. Ondertussen heeft hij al het hele Boek van Mormon voor de eerst keer doorgelezen, maar hij is weer opnieuw begonnen omdat hij er de eerste keer niet veel van begreep.

Voor de rest doen we hard ons best om nieuwe onderzoekers te vinden en de leden (actief en minder actief) te sterken en te helpen. Ik weet niet of ik dit al een keer had verteld, maar wij als zendelingen hebben op het moment het voorrecht om de voorbereiding op de tempel lessen hier in Koewarasan te verzorgen. Dat is echt heel leuk, omdat de leden  steeds enthousiaster worden om naar de tempel te gaan en ondertussen leren wij meer over de tempel. Het mes snijd daarmee dus weer aan twee kanten.

Het is erg leuk want we hebben 5 mensen die voor hun eigen begiftiging gaan en 4 daarvan zullen ook verzegeld worden.

Dus wij bidden en hopen allemaal heel hard dat alles goed zal gaan met hun lichamelijke en vooral ook geestelijke voorbereiding om naar het Huis van de Heer te gaan.

Oké, dat was het weer voor deze week.

Groetjes allemaal,

Elder Croese - Saranan Fasi

0 reacties:

Een reactie posten