Vruchten van onze arbeid

Beste allemaal,

Afgelopen week hebben we weer een paar bijzondere ervaringen gehad. Om maar te beginnen bij de meest recente. Afgelopen zaterdag hadden elder Bell en ik besloten om naar een gebied te gaan waar we tot nu toe nog niet echt waren geweest en waar Janerino woont. (We hebben hem altijd bij leden thuis onderwezen.) Toen we daar een beetje rond gereden hadden, zagen we een familie buiten zitten die ons gebaarde om te komen. Dus wij daarheen gegaan. Ze vroegen ons of dat we voor hun zus/dochter/vriendin konden bidden (in andere woorden een zegen konden geven), omdat ze ons herkende als kerkmensen. Het bleek dat de mevrouw in kwestie onder behandeling was voor borstkanker en dus een enorme zware tijd aan het doormaken was. Dus nadat we uitgelegd hadden hoe het gezag om in de naam van de Heer te werken weer terug op aarde is hersteld en hoe door middel van geloof in Christus wonderen plaats kunnen vinden, hebben we haar een zegen mogen geven. Het was zo bijzonder om te voelen hoeveel onze Hemelse Vader van al zijn kinderen houd en hoe Hij ons speciaal op dat moment naar één van zijn dochters had toegestuurd die toen onze hulp het meeste nodig had. De Geest was sterk aanwezig tijdens de verordening en ze voelde zich er erg door gesterkt en getroost. Vanavond hebben we de gelegenheid om daar terug te gaan.

Het leerde me ook weer hoe dankbaar ik ben om in de gezegende omstandigheid te zijn geboren dat er altijd een waardige Melchizedekse priesterschapsdrager in de buurt was om mij te helpen wanneer dat nodig was. Dit is werkelijk het plan van onze God. Hij wilt dat al zijn kinderen in zo'n gezegende omstandigheid geboren worden dat ze de volheid van zijn zegeningen in hun leven kunnen ervaren.

Een andere bijzondere ervaring die ik afgelopen zaterdag mee heb mogen maken was de doop van Gilliano. Wow dat was echt een geweldig gevoel! Gilliano is een geweldige jongeman die ik afgelopen jaar in Wanica, toen ik met elder Shakespear daar werkte, een paar keer onderwezen had.  Helaas kon hij toen niet verder gaan omdat hij problemen had met woning en familie.  Nu een jaar later, na ondertussen verhuist te zijn en door elder Vernes en Koenen te zijn onderwezen, is hij afgelopen week dus gedoopt en bevestigd als lid van de kerk. Het was echt een bijzondere ervaring om dat mee te maken. Niet alleen omdat de Geest sterk aanwezig was om de waarheid en geldigheid van de gedane verordening te bevestigen, maar ook omdat hij nu een geweldig pad is opgestapt dat hem en zijn familie veel zal zegenen. Daarbij kwam ook het gevoel dat al het werk dat we doen hier op zending nooit nutteloos is. Ook al zien we niet altijd direct de vruchten van onze arbeid, ze zullen uiteindelijk wel komen.

Wel ik moet nu weer verder, maar ik houd veel van jullie allemaal en zie er weer naar uit om volgende week meer van jullie te lezen.

Groetjes,

Elder Jared Croese

0 reacties:

Een reactie posten