Fietsenpech

De eerste paar dagen van deze week was elder Bell een beetje ziek. Hij had wat koorts en zijn maag was erg van slag, waardoor we de eerste drie dagen van de week bijna niet hebben kunnen werken. Maar ja, ik heb wel de nodige reparaties aan de fietsen kunnen maken, zodat ze er weer een tijdje tegen kunnen.

2010-02-15 Bell P2130028

Maar toen later in de week ging eerst elder Bell zijn achter buitenband kapot en toen op zondag scheurde die van mij, precies toen we naar de kerk wilden vertrekken. Maar ja, die zijn ook weer vervangen dus dat geeft nu ook geen hoofdpijn meer.

Voor de rest hebben we de rest van de week weer hard gewerkt. Het is leuk, we zijn nu hier in de zending begonnen met een systeem waar we het Boek van Mormon niet meer gelijk weggeven, maar uitlenen met 50 schriftteksten die er in gemarkeerd zijn. Wanneer mensen het ook echt werkelijk lezen dan mogen ze het houden of krijgen ze een ongemerkt boek. Lezen ze het niet dan nemen we het boek weer terug en gaan we naar mensen die wel willen luisteren en werken i.p.v. van alleen maar luisteren. Zoals Jacobus ons ook uitlegt, geloof zonder werken is dood, en het is ons dan ook van geen nut. Dus als mensen alleen maar willen luisteren en het niet in hun leven willen toepassen, kunnen we de kostbare tijd van de Heer beter besteden aan hen die wel tot hem willen komen en van zijn rust willen ontvangen.

2010-02-15 P2130032

We hebben de afgelopen week wat problemen gehad met Janerino. Hij heeft nu een vriendin en die wil natuurlijk niets van geloof afweten (het is alsof de duvel er mee speelt, wat hij ook doet) en dat maakt Janerino een beetje onzeker over de keuzes die hij heeft gemaakt en over het volgen van onze Heiland en voorbeeld Jezus Christus. Hij was de laatste week ook moeilijk te bereiken, dus daar moeten we deze week hard achteraan  gaan en hem aan moedigen en onderwijzen voor er iets mis gaat.  Juist deze eerste tijd, vlak na de doop, heeft Satan nog zoveel macht om er tussen te komen omdat de pas gedoopte overal nog aan moet wennen.

Tot slot zal ik maar sluiten met mijn getuigenis en dan is de tijd weer op voor vandaag.

Ik wil dat iedereen weet dat God onze Hemelse Vader is en dat Hij onvoorstelbaar veel van hen houd. Alles in de wereld getuigd van dat feit. De wereld zelf, die zo perfect voor ons geschapen is, de planten, de dieren en in het bijzonder de mensen zelf. De profeten die God heeft gestuurd en nog steeds stuurt, het priesterschap, zijn kerk, de schriften en in het bijzonder het Boek van Mormon en het feit dat God zijn kerk steeds weer op aarde heeft teruggebracht en dit laatst heeft gedaan door de profeet Joseph Smith, dit alles en nog veel meer getuigen van het feit dat God van de mensen houd.

Ik weet dit voor mijzelf omdat ik dit meerdere keren in mij hart heb gevoeld. Ik heb gevoeld hoe God, door zijn Heilige Geest, mij in mijn hart laat voelen en weten dat Hij van zijn kinderen houd en dat zijn schriften waar zijn. Dat het Boek van Mormon een boek van God is en dat vandaag zijn kerk nog steeds door een profeet word geleid, namelijk Thomas S. Monson.

Groetjes

Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten