Veel geleerd deze week

Afgelopen week was weer geweldig.

We hadden op dinsdag zoneconferentie en dit was natuurlijk weer geweldig. Iedere zoneconferentie weer is het zo'n bijzondere ervaring om met z’n allen meer over het evangelie te leren. Het is een beetje te vergelijken met de school der profeten. We zitten tijdens een gedeelte van de zoneconferentie met z’n allen te praten over een onderwerp, met de zendingspresident als gespreksleider, en iedereen draagt bij, over het onderwerp, naar de Geest ingeeft en zo leren we allemaal nieuwe dingen. Het is echt een geweldige ervaring, iedere keer weer. Tijdens de zoneconferentie vergadering deelde president Gamiette een bijzonder insight over hoe het in het Boek van Mormon geschreven staat dat er niemand naar het Amerikaanse continent word gebracht, tenzij het door de hand van God gebeurt. Dit geld ook voor de mensen die wij nu mogen bedienen, waar ze ook vandaan zijn gekomen en op wat voor manier ze hier ook zijn gebracht. Daarna deelde hij met ons hoe wij allemaal in het voorbestaan al toegezegd hadden om deze mensen, hier in deze tijd, te dienen. Door onze roeping nu, hier in dit leven, te aanvaarden hebben we God beloofd om alles te doen wat we kunnen om dat ook waar te maken. Daarom moeten we er nu erg hard aan werken.

Op woensdag hadden we interviews met president Gamiette en dat was natuurlijk weer een geweldige ervaring. Ik heb weer veel van hem mogen leren en nu zal ik er aan werken om het in mijn leven toe te passen. Ook deelde hij met mij dat er een geweldige symboliek van de verzoening zit in het verhaal van de exodus van Israël, onder leiding van Mozes, door de Rode Zee. Dit was echt een geweldig inzicht, wat mijn verstand weer iets meer heeft verruimd en mijn begrip van het plan van God heeft vergroot.

Gisterenavond zijn we met alle zendelingen naar het huis van de Amerikaanse ambassadeur geweest. Daar hebben we, samen met wat andere Amerikanen in Suriname, de Super Bowl gekeken (één of andere grote Amerikaanse Football wedstrijd). Het enthousiasme van de Amerikanen daarover is een beetje vergelijkbaar met wat je hebt in Nederland als Nederland in het WK of Ek speelt. Dat was dus wel een grappige ervaring. Het eten en drinken was in ieder geval ook lekker, dus we hebben wel een leuke avond gehad.

Voor de rest gaat het rustig met het werk. We bidden hard en werken hard om het werk weer verder vooruit te laten gaan. We hebben gelukkig afgelopen week weer wat hulp van de leden gehad. Het gaat nog steeds geweldig met J. en de onderzoekers die we onderwijzen.

Het is echt een geweldige zegen om in de dienst van de Heer te mogen zijn. Ik weet met heel mijn hart dat dit werk waar is en dagelijks kan ik weer voelen hoe God dit tot mij en mijn onderzoekers bevestigd door zijn Geest.

Ik houd heel veel van jullie en ik spreek jullie volgende week weer.

Bye,

Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten