Sweet succes

Best allemaal,

Oké hier dan weer een verslag over afgelopen week.

Vorige week had ik jullie verteld hoe ik het geweldige voorrecht heb gekregen om met elder Schroath te werken in Koewarasan. Maar jammer genoeg is dat maar van korte duur. Vanaf a.s. woensdag zal ik samen gaan werken met elder Bell. Dit omdat er 4 nieuwe elders komen en die krijgen vandaag (maandag) eindelijk hun visums. Elder Bell is één van hen en ik zal dus het voorrecht en de grote verantwoordelijkheid krijgen om zijn eerste Surinaamse collega te zijn. Daar zie ik vol enthousiasme en goede moed naar uit. Ik hoop dat ik een goed voorbeeld en een hulp kan zijn bij het leren van de Suri-Nederlandse taal.

Voor de rest hebben we echt een geweldige week gehad. We hebben oud en nieuw gevierd met weer wat leuke activiteiten, een film en lekker eten. Voor de rest hebben we hard gewerkt om hier ook de nieuwe manier van onderwijzen van de grond te krijgen (van minderactief lid naar minderactief lid en tussendoor contacten maken e.d). Dat is een beetje stroef gegaan. Het van minderactief lid naar minderactief lid te gaan lukt nu al aardig, omdat ik al aardig wat mensen ken. Jammer genoeg zijn onder de minder actieve leden ook een paar van de mensen die ik vorig jaar geholpen heb om gedoopt te worden. Maar de successen blijven natuurlijk niet uit. We hebben echt een geweldige onderzoeker, die een vriend is van Benjamin H. en zijn zwager Rommy. Die zijn we dus ook met hun aan het onderwijzen en hij is echt fantastisch bezig. Hij maakt veel vooruitgang en iedere keer als we langskomen zie je zijn enthousiasme groeien.

Ook hebben we weer geprobeerd om met de familie Landvreugd te zitten. Dit is helaas niet helemaal gelukt, maar Ismaella had wel de tijd genomen om wat met ons te spreken en dat heeft weer voor een sweet succes gezorgd. We hebben haar van de week uitgedaagd om iedere dag in het Boek van Mormon te lezen. Zaterdag hadden we haar verteld dat ze dat dan wel helemaal van kaft tot kaft moest doen. Toen we gisteren getuigenis vergadering hadden, was ze ook in de kerk en gaf ze haar getuigenis. Ze vertelde dat ze zaterdagavond begonnen was met het Boek van Mormon opnieuw te lezen en dat, nu ze opnieuw vanaf het begin begonnen is, ze er meer van begrijpt en dat ze tijdens het lezen ook heel sterk de Geest had gevoeld. Ze was zo enthousiast over het lezen in het Boek van Mormon, dat ze 4 keer zo veel had gelezen dan ze zich van te voren had voorgenomen.

Nou, dit was het dan weer een beetje voor deze week. Alles gaat echt geweldig hier.

Ik houd heel veel van jullie en ik schrijf jullie volgende keer weer.

veel liefs,

Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten