Al met al een wonderbare week

Beste allemaal,

Hier weer een berichtje van de enige echt elder Croese (uit Suriname).

Afgelopen week hebben er weer een paar fantastische wondertjes plaats gevonden. Laten we beginnen bij Avinash. Avinash S. is afgelopen zaterdag gedoopt door elder Roepers en elder Lubberink. Ik was Avinash begonnen te onderwijzen vlak voordat elder Kinghorn naar huis ging en hij was echt geweldig. Hij las veel in het Boek van Mormon en zou bijna gedoopt worden voordat ik van Nickerie naar Koewarasan ging, maar hij had de kerk gemist waardoor hij dus nog niet gedoopt kon worden. Afgelopen zaterdag heeft hij de wateren van de doop kunnen betreden. hij belde me vlak na zijn doop op en hij was erg gelukkig en enthousiast.

Dan hebben wij hier een mooi wondertje mogen ervaren met Janerino I. W. M. Hij is een onderzoeker die door een verwijzing van Benjamin en Karlien en Rommy en Yvette was gegeven. Elder Lubberink en elder Schroath waren begonnen om hem te onderwijzen. Afgelopen zaterdag is hij gedoopt en zondag bevestigd en heeft ook het Aaronische Priesterschap mogen ontvangen. Het grote wonder was niet alleen dat hij gedoopt en bevestigd is. Eerst waren zijn ouders niet erg blij met zijn beslissing om gedoopt te worden omdat zij namelijk van huis uit moslims zijn, alleen hebben hij en zijn broers en zussen er nooit wat meegedaan. Nu was de reactie van de ouders in eerste instantie dus niet zo heel erg positief maar toen plots vlak na de doop vertelde Janerino dat we allemaal bij zijn huis langs moesten komen. Zijn moeder en zus hadden 's ochtends tegen hem gezegd dat hij maar wat mensen moest uitnodigen om na de doop bij hun thuis Saoto soep te komen eten en even gezellig wat na te kletsen! Dit was erg bijzonder en echt een antwoord op onze gebeden! Wat ik nog wel het bijzonderste vond van de doop van Janerino is dat hij op de dag van zijn doopgesprek van donderdag 8 uur 's ochtends tot vrijdag 8 uur 's ochtends heeft gevast. Helemaal 100% niet eten en drinken. Dat was toch wel iets heel bijzonders. Wij hadden hem daarvoor uitgedaagd en hij had de uitdaging aangenomen en voltooid. Dit is in het bijzonder zo geweldig omdat wij en Rommy en Yvette met hem aan het mee vasten waren en dit tegelijkertijd ook de eerste keer was dat Rommy en Yvette 24 uur hadden gevast i.p.v. 12 uur.  Er zijn nog steeds veel leden hier die niet helemaal begrijpen wat vasten betekend en waarom het zo belangrijk is.

Al met al dus een wonderbare week.

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Mijn beste collega elder Bell die nu ongeveer 2 weken hierzo in switi saran is, begint mij iedere dag meer te verbazen. Zijn Nederlands gaat met sprongen vooruit en je ziet erg hoe de Geest hem helpt om snel deze, toch wel lastige taal, onder de knie te krijgen.

Maar voordat ik het vergeet. Ik houd veel van jullie allemaal en ik wens jullie alvast weer een fijne week toe.

Ik zal tot slot met jullie even een van mijn favoriete schriftteksten delen, Alma 5.

Mijn uitdaging voor iedereen is: lees dit hoofdstuk met een gebed in het hart minimaal 3 keer door en stel een doel om datgene te veranderen dat God je heeft laten weten dat je moet veranderen.

Succes.

Groetjes,

Elder Croese.

0 reacties:

Een reactie posten