Terug naar Koewarasan

Ik wil jullie allemaal een fijn en gelukkig nieuwjaar wensen.

Boi, het was zo leuk om met jullie te spreken en jullie stemmen weer te horen.

Oké, dan op het moment ben ik dus helemaal ingepakt en klaar om uit Nickerie te vertrekken. Dit zal mijn laatste e-mail vanuit Nickerie zijn.

Afgelopen week, na zone conferentie, in mijn gesprek met president Gamiette vertelde hij mij dat ik dus Nickerie moest gaan verlaten en weer terug naar Koewarasan zal gaan. Echt geweldig was dat. Ook al kost het me veel moeite om de geweldige mensen hier te verlaten, ik zie er wel erg naar uit om de mensen in Koewarasan weer te ontmoeten. Ik ben daar nu ongeveer een jaar geleden vertrokken nadat ik er de eerste vier en een halve maand van mijn zending heb doorgebracht.

Het werk deze week was dus wel een beetje lastig want dinsdag moesten we naar de stad toe voor zone conferentie, die natuurlijk weer geweldig was. Toen zouden we eigenlijk woensdagochtend met de taxi weer terugrijden. Maar omdat de taxi een foutje had gemaakt, hadden ze een plaats te weinig en zijn we woensdagmiddag pas weer terug in Nickerie gekomen, om de volgende dag weer terug naar de stad te gaan, om kerst te vieren met alle zendelingen. Dit was trouwens echt geweldig. We zijn in Taxas geweest, een groot arm gebied in Paramaribo waar vluchtelingen van de binnenlandse oorlog wonen. Er is daar dus nog steeds haast geen elektriciteit of stromend water. Daar zijn we dus met alle zendeling naar toegegaan en hebben met de kinderen kerstliedjes gezongen. Het hoogtepunt was toch wel dat elder Swart als Kerstman verkleed langs kwam en wat cadeautjes voor de kinderen mee had, die we van te voren overal vandaan hadden verzameld met leden van de kerk. Ook had hij het kerst verhaal in Sranan Tongo voorgelezen en had iedereen wat te drinken en te eten gehad. Hierna zijn de zendelingen tegen elkaar gaan voetballen, alleen elder Vernes, Mecham, Baantjer en ik hebben zitten schaken (ik ben er nog steeds verschrikkelijk slecht in, maar het begint langzaamaan te komen). Daarna hebben we bij de familie S. gegeten en later hebben we bij de familie W. Narnia 1 gekeken. En daarna natuurlijk eindelijk weer even met onze ouders gesproken.

Voor de rest van de tijd ben ik dus bezig geweest met inpakken en de onderzoekers en leden hier bezoeken en foto’s met hen te maken en ze te vertellen dat ik weg zou gaan en ook nog om een mooie kerstboodschap met ze te delen. Dit is allemaal heel vlot verlopen en nu zal ik dus inderdaad uit Nickerie gaan vertrekken.

Wel een leuke nieuwtje, wat we in de kerk van president Emanuelson hoorde, was dat zuster Annette op 2e kerstdag een gezond klein jongetje heeft gekregen en zijn naam is Michael (puntjes op de e) Mikel. Dit was natuurlijk fantastisch nieuws, maar helaas was ze daardoor niet thuis en konden we haar daardoor geen gedag zeggen.

Wel dat was het zo'n beetje weer voor deze week. Ik wil nogmaals iedereen een fijn kerstseizoen en een gelukkig nieuw jaar wensen.

Veel liefs en groetjes,

Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten