Papieren in orde

Hier weer een berichtje van Elder J. Croese uit het zonnige Surinaamse land.

Geweldige week

Wel er zit weer een geweldige week op en ik heb dus jammer genoeg nog maar een volle week om met elder Kinghorn te werken. Het is echt geweldig om met hem samen te mogen werken en we hebben veel bijzondere dingen mogen ervaren.

Trouwdatum

Een van de leukste dingen die ik deze week kan vertellen is dat de papieren voor de familie R. eindelijk geregeld zijn, dus dat ze nu alle papieren hebben die ze nodig hebben om naar de burgerlijke stand te gaan en een trouwdatum te prikken, waarna we natuurlijk een doopdatum vast kunnen stellen. Dit was echt geweldig nieuws om te horen. Het was dus ook een geweldig gevoel toen ik ze zondag in de kerk de papieren kon geven die ze nodig hadden en waar ze op aan het wachten waren. De papieren moesten helemaal van de stad (Paramaribo) komen. Ze gaan als het goed is vandaag naar de CBB (de burgerlijke stand) toe om een afspraak te maken.

Nieuwe manier van onderwijzen

Voor de rest gaat het echt geweldig met A. De nieuwe manier van onderwijzen, die we van de leiders van de kerk hebben gehad, werkt echt geweldig. Ik wou dat ik dit aan het begin van mijn zending geleerd had. In plaats van de manier waarin men de lessen deelt en men in de 1e, 2e of 3e een Boek van Mormon geeft en hen selecties geeft om te lezen, worden we nu aangemoedigd om zo snel mogelijk in de 1e les met onze vrienden uit het Boek van Mormon te lezen en ze de aanmoediging te geven om het vanaf het begin tot het einde te lezen.

Dit werkt zo geweldig, om werkelijk de kracht van het Boek van Mormon in het leven van de mensen te zien, als ze dagelijks gaan lezen en steeds meer enthousiasme krijgen voor het evangelie. Het maakt ze tegelijkertijd ook veel meer open om andere toezeggingen te doen en na te komen.

Retention

Aankomend jaar word in de WIM (West Indies Mission) het jaar van de retention (behouden, vasthouden) waarin we onze focus extra zullen leggen op het her activeren en behouden en vinden van onderzoekers door de leden.

Ik hou veel van jullie.

Groetjes,

Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten