Algemene Conferentie

2009-10-05 Jared IMG_02472009-10-05 Aapje IMG_0256

Wat een geweldige Algemene Conferentie was dat zeg!! Ik heb er weer erg van genoten. Ik ben onderwezen en opgebouwd, mijn verstand is verlicht en ik heb weer nieuwe doelen gezet om mezelf en mijn zendingswerk te verbeteren. Wat is het altijd weer een geweldige ervaring om precies die dingen te horen te krijgen die je op dat moment nodig hebt. Ik weet dat wanneer we voorbereid naar de Algemene Conferentie toegaan, dan zullen de antwoorden en oplossingen op onze problemen en vragen komen. Laats was ik bij een lid hier, die dus nog nooit een Algemene Conferentie had meegemaakt. We hadden haar aangemoedigd om deze keer wel de moeite te nemen om te komen. Gelukkig kon er wat geregeld worden en was het voor haar alsmede voor een paar andere leden van onze gemeente mogelijk om de Algemene Conferentie bij te wonen. Van te voren had ik haar gevraagd om Alma 5 te lezen, waarin Alma ons een paar check-up vragen stelt waardoor we, onder leiding van de Heilige Geest, kunnen uitvinden op welke vlakken van ons persoonlijk, familie, lichamelijk en geestelijk leven we ons kunnen verbeteren. Daarna had ik haar aangemoedigd om zich voor te bereiden op de Algemene Conferentie door vragen voor zichzelf op te schrijven waar ze antwoord op wilde hebben. Ik heb haar belooft dat ze daar op de conferentie de antwoorden op zou ontvangen door de toespraken alsmede door de Geest. Het wonder vond plaats. Na de zaterdagavond sessie had ik het voorrecht om even een paar woorden met haar te wisselen. Ze vertelde me dat ze nooit meer een Algemene Conferentie wil missen en dat ze nooit besefte hoe bijzonder en geestelijk het eigenlijk was totdat ze het nu zelf meemaakte en de Geest heeft kunnen voelen die haar de antwoorden en oplossingen heeft gegeven die zijn nodig had.

O, wat is het een grote zegen om levende vertegenwoordigers, ambassadeurs oftewel profeten van God op aarde te hebben die ons onderwijzen, sterken en leiden.

Ik weet dat dit werkelijk Gods enige ware kerk op aarde is. Ik weet dat het evangelie door God en zijn zoon Jezus Christus werd hersteld door middel van de profeet Joseph Smith en dat de kerk op dit moment door hen word geleid doormiddel van de profeet Thomas S. Monson, zijn raadgevers en de twaalf apostelen.

Er is geen twijfel in mijn gedachten over het bestaan en de liefde van God onze almachtige Hemelse Vader. Alles om ons heen, en in het bijzonder zijn kerk, getuigen tot ons dat Hij leeft, van ons houd en ons bij Hem terug wil hebben.

De rest van de week

Voor de rest van de week hadden we echt een geweldige week.

De foto’s zijn van een baby aapje van een van onze minder actieve leden. Het was een geweldig grappig gezicht om te aanschouwen hoe het aapje vast " gekleefd" zat aan de kat.

2009-10-05 Aapje en kat IMG_02522009-10-05 Aapje en kat IMG_0254

Ook hebben we in een nieuw stuk in ons gebied gewerkt, genaamd Paradise. Daar hebben echt geweldige en aardige mensen gevonden waar van de meeste Javaans zijn( wat alleen een beetje jammer is voor mijn collega want die spreekt nog geen Nederlands en zij spreken meestal geen Engels.

Oké volgende keer meer, doei,

Elder Croese,

0 reacties:

Een reactie posten