Gelijkenis van de talenten

Beste allemaal,

Alvast bedankt voor de vroege vogels die me nu al gefeliciteerd hebben met mijn verjaardag. Ik wil er niet over nadenken dat ik alweer bijna 20 ben en dat er dan al meer dan een jaar van mijn zending op zit. Maar ja, de tijd gaat door en het is aan ons om aan de Heer te laten zien hoe we het investeren. Een tijd geleden had ik toespraak gehoord van Elder Eyring die de gelijkenis van de talenten toepast op onze tijd. Dat onze tijd het kapitaal is wat de Heer ons heeft gegeven. Hij heeft aan ons de verantwoordelijkheid gegeven om het zo goed mogelijk te investeren. Door onze talenten te ontwikkelen, te leren: zowel eeuwige (geestelijke) kennis als wereldse scholing, en hoe we voor ons gezin zorgen, investeren we in de eeuwigheid. Zoals Joseph Smith heeft uitgelegd, wat wij ook aan kennis of kwaliteiten vergaren in dit leven het zal voor ons nut zijn in de opstanding.

Veel heen en weer reizen

Deze week was echt geweldig. We hadden midden in de week zone conferentie waardoor ons werk deze week een beetje kapot geslagen werd. We waren eerst twee dagen in de stad voor de Algemene Conferentie. Toen zijn we op maandag terug naar huis gekomen en toen moesten we woensdagochtend weer naar de stad, om donderdagavond weer terug te gaan. Dus na 4 taxi ritten van ongeveer 4 uur en een paar keer een nachtrust van maar een paar uurtjes, was ik helemaal verrot en was mijn ritme een beetje in de war geschut.

Bijzondere ervaringen

Maar gelukkig hebben we nog veel werk kunnen doen en vele bijzondere ervaringen kunnen hebben. Eén daarvan is de familie R, die nu al twee weken naar de kerk zijn gekomen. Ik had broeder R. gewoon op straat aangesproken en een afspraak met hem gemaakt voor de volgende week en hem uitgenodigd om naar de kerk te komen die komende zondag. Toen we vorige week bij hem kwamen excuseerde hij zich dat hij niet kon komen naar de kerk met zijn gezin omdat hij naar zijn dochter toe moest die in de stad was en die aan het bevallen was. Toen hebben we een goede herstelling les met hem gehad. Omdat hij nogal ver weg in ons gebied woont (helemaal in Paradise, dat is ongeveer 30-40 min fietsen) en omdat we naar de Algemene Conferentie moesten, hadden we pas een volgende afspraak met hem afgelopen week. Die was echt geweldig. Toen we vrijdag bij hem terugkwamen was hij erg enthousiast om zondag weer naar de kerk te komen. (Hij was al in de kerk geweest. Toen wij in de stad waren omdat het Algemene Conferentie was, is de kerk gewoon door gegaan hier in Nickerie) Hij is dus afgelopen zondag ook geweest. We zijn ze op dit moment aan het helpen om zo spoedig mogelijk in het huwelijksbootje te stappen, zodat ze een verbond met God kunnen gaan sluiten door de wateren van de doop te betreden. Ook is zijn vrouw, zuster R. een geweldige kok, serieus ze doet wonderen met rijst. Kilian zou helemaal gek op haar eten zijn (ik ben het in ieder geval wel).

Ik houd van jullie allemaal.

Veel groetjes,

Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten