Zendingswerk is geweldig!!!

Afgelopen week was weer een geweldige week. Zendingswerk is het geweldigste wat je maar in je leven kan doen. Afgelopen zaterdagavond liepen we over straat en er staat een man op straat een beetje verdwaast te kijken. Ik heb het gevoel dat ik hem gewoon moet aanspreken, dus ik spreek hem aan. Gelijk daar en dan, leg ik uit over hoe God ons extra zegeningen kan geven wanneer we zijn geboden naleven. En dat wij als zendeling helpen om mensen de geboden te leren kennen en na te leven, die God weer opnieuw aan een levende profeet heeft bekendgemaakt in deze tijd. Ik leg hem uit over de wet van de sabbat en de daaraan verbonden zegeningen en nodig hem uit/ daag hem uit om de volgende dag in de kerk te komen. Na zijn contactinformatie opgenomen te hebben heb ik er verder niet veel meer over gedacht tot warempel op zondagmorgen diezelfde man toch de kerk binnenstapt. Hij is nog steeds een beetje verdwaasd maar wel geïnteresseerd om meer te leren, en de leringen in zijn leven toe te passen. Zo zie je maar weer, dat je een boek niet naar zijn kaft moet oordelen en dat je altijd open moet zijn om met iedereen de vreugdevolle boodschap van het herstelde evangelie te delen.

Leden bezoeken

We zijn de afgelopen week vooral bezig geweest met het bezoeken van actieve en minder actieve leden, wat ons zeker vele zegeningen heeft gebracht. Velen van hen waren deze week weer naar de kerk gekomen, waardoor we nu al twee weken achter elkaar meer dan 35 mensen in de kerk hebben. Dit terwijl het een paar weken geleden niet boven de 27 uit kwam. Zo zien we maar weer dat vele mensen gewillig zijn om de geboden van God te volgen. Door omstandigheden weten ze alleen niet precies wat ze moeten doen of ze zijn verdwaald of zoek totdat iemand langs komt en ze weer een handje verder op weg helpt.

Getuigenis

Ik weet dat de Kerk van Jezus Christus van de Heilige der Laatste Dagen werkelijk Gods enige ware kerk op aarde is. Dat God het evangelie, nadat het een lange tijd verloren is geweest, weer door de profeet Joseph Smith heeft hersteld. Ik weet dit omdat ik weet dat het Boek van Mormon waar is. Een ieder kan diezelfde getuigenis ontvangen wanneer ze erin lezen en erover nadenken en met een oprecht hart en eerlijke bedoeling God bidden of het waar is. Hierdoor zal men ook te weten komen welke geboden, verordeningen en verboden zij moeten gehoorzamen om gelukkig en gezegend te worden en weer terug bij God in zijn koninkrijk te komen.

Groetjes,

Elder Croese

1 reacties:

Leuke blog. Wij van www.freedominchrist.nl zien dat zendingswerk erg gewaardeerd word en dat er veel vraag naar is. Keep on the good job

Een reactie posten