Overplaatsing

De brief zal jammer genoeg niet lang zijn want ik heb niet veel tijd omdat ik eerst graag al jullie brieven wilden lezen. Dan over wat er te gebeuren staat. De 6 weken zijn weer om, dus het is weer tijd voor overplaatsing. Zo, wat het voorlopig bracht is, dat ik hier in Nickerie zal blijven als district leider en mijn 5de overplaatsing in Nickerie inga. Dat mijn huidige collega Elder Warhurst naar St. Maarten gaat, om weer engels te spreken. Dat Elder Koenen terug gaat naar Paramaribo Noord, waar hij een half jaar geleden al voor een half jaar gediend heeft. Zijn collega, Elder Vance gaat naar Trinidad, ook om weer engels te spreken en dat Elder Vernes hier heen komt, om de komende zes weken met mij te dienen. Daar kijk ik erg naar uit. Dit zal dus ook betekenen dat mijn gebied weer groter word en mijn district van 4 terug naar 2 zendelingen gaat.

De rest van de week

Voor de rest was het werk echt geweldig deze laatste week. Ik heb bijna iedere dag mijn persoonlijke doelen kunnen halen en daarbij echt de hand van de Heer gezien. Op sommige momenten leek het of het niet mogelijk was om mijn doelen te bereiken en dat er dan toch iets gebeurde of iemand langsliep waardoor ik die doelen wel kon halen. De laatste paar dagen waren echt een gekkenhuis omdat ik nu niet alleen al mijn onderzoekers moet kennen, maar ook al die van het gebied van Elder Koenen, zodat dadelijk de voortgang zo soepel mogelijk gaat.  Vaak is het toch erg lastig voor mensen als de zendelingen waaraan ze gewent zijn en waar ze in zo'n korte tijd een band mee hebben opgebouwd, weg gaan. Daarom heb ik de afgelopen dagen met Elder Koenen gewerkt om ze allemaal te bezoeken en te leren kennen en vooral ook om hen mij te laten leren kennen.

Geweldig nieuws

Dan een laatste geweldig nieuwtje: F. (de boswachter) is weer terug in Nickerie. In de stad waren de zendeling hem een beetje kwijt geraakt, maar wonder boven wonder vond Elder Koenen hem afgelopen vrijdag hier in Nickerie terug en dus zal ik hem de aankomende weken weer bezoeken.

Echt het werk is geweldig en er is niets beters wat ik zou willen doen op dit moment dan om zendeling te zijn. Het is echt een bijzondere en leerzame ervaring.

Veel liefs en groetjes

Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten