Wow, wat geweldig!

We zijn vandaag naar een museum in Commewijne geweest. Het museum was wel leuk ik heb weer wat foto's gemaakt. Ik weet inderdaad dat ik wat meer foto’s moet nemen maar het is best lastig om er aan te denken. Ik heb constant mijn camera bij me, maar we zijn gewoon druk bezig en het duurt gewoon te lang om iedere keer die camera onderuit mijn tas te halen. Maar ik zal mijn best doen.

Kilian, Gefeliciteerd!!

Maar nu eerst het belangrijkste! Van harte gefeliciteerd met je zendingsoproep Kilian! Wow, dat is wel een hele bijzondere zendingsoproep naar Rusland. Het is wel duidelijk waar deze strenge winter in Nederland voor nodig was, om je een klein beetje voor te bereiden op het koude weer in Rusland. Ik ben echt onwijs blij voor je en ook wel een beetje jaloers hoor, dopen in het ijs, Russisch leren, eerste keer naar de kou toe. Maar ik weet dat de Heer geen foutjes maakt en dat ik hier in Suriname zit omdat hij mij hier nodig heeft.

Toeval bestaat niet

Voor de rest ging het echt geweldig deze week. We hebben vooruitgang gemaakt met de minder actieve jongen waar ik vorige keer over sprak. Hij is deze week twee keer met ons mee geweest op stap en hij is zijn Boek van Mormon weer aan het lezen. Het was echt heel bijzonder. We hadden hem uitgenodigd om met ons mee te gaan naar een les. Komen we daar bij dat gezin aan, zien we daar opeens zijn zus staan. Dat was op zich al raar, dus wij hadden zo iets van, wat doe jij hier? Bleek even later dat onze afspraak zijn tante was. Dus dat was wel heel "toevallig". We hadden echt een geweldige les over het Boek van Mormon en ze zijn gewillig om het Boek van Mormon te lezen en er over te bidden. Ze hebben dat bevestigende gevoel van de Heilige Geest gehad dat deze dingen waar zijn, dus afgelopen zondag was een gedeelte van het gezin in de kerk. Dus dat was echt geweldig.

Een fijne collega

Ik heb het hier echt onwijs naar mijn zin. Het is echt fantastisch om samen met Elder Shakespear te werken. Hij is een heel grappige, rustige en toegewijde zendeling. Ik ben dankbaar dat ik met hem kan dienen in dit gebied. Het is echt mooi een erg groot.

Geestelijke ervaringen

Deze week hadden we echt een geestelijk week. Ik heb de Geest vaak gevoeld. Ik weet dat dit het werk van Hemelse Vader is en dat hij degene is die dit werk leidt en dat niemand het zonder hem kan doen. Ook een andere onderzoekster van ons is erg goed bezig. Jammer genoeg is ze nog niet naar de kerk gekomen maar dat gaat a.s zondag gebeuren.

0 reacties:

Een reactie posten