Wat mis gegaan met de foto’s

Ten eerste, sorry dat er weer geen foto's zijn. Ik had geprobeerd foto's te versturen maar er was wat mis gegaan en dat heeft me veel tijd gekost.

Zit cultuur ook in je karakter?

Deze week in Wanica was weer geweldig. Het is echt leuk om met Elder Vernes samen te werken. Het was me niet opgevallen hoe cultuur ook in je karakter gaat zitten. Het is heerlijk om met een Nederlandse collega te zijn. Niets tegen al mijn vorige collega's, ik houd van ze en ze zijn geweldig, maar het is grappig om te zien hoe we (Elder Vernes en ik) hetzelfde over bepaalde dingen denken.

Bandenpech

Voor de rest was de week nog wel een beetje ruw. Het heeft regelmatig geregend en we hebben een aantal keer banden pech gehad. Dat nam veel tijd in beslag. Vooral omdat gisteren, midden in een modderweg, mijn band in één keer *knal* deed en ik met mijn velg op de grond zat. We waren op weg  om broeder Ritveld het avondmaal te brengen en om hem een zalving te geven omdat hij ziek was en niet in de kerk kon zijn. Maar aangezien hij nogal ver weg woont en we zo'n beetje in de middel of nowhere waren, was dat nou niet het leukste wat er gebeurde. Maar "no spang" het werk gaat door en is het niet te fiets, dan maar te voet (het gaat alleen wat langzamer) door regenweer of wind de zendelingen gaan gewoon door, dus dat hebben we dan ook gedaan. Broeder Ritveld was erg blij dat we er waren en stelde het avondmaal en de zalving erg op prijs. Geluk is ook gelijk dat de Heer altijd voor zegeningen zorgt. Op hetzelfde moment blijkt hij bezoek te hebben van een ander (minder actief) lid van de wijk, die aanbood ons met onze fietsen met zijn pick-up truck thuis af te zetten. Daar hebben we dus dankbaar gebruik van gemaakt.

1 reacties:

Anoniem zei:

Ik vind het geweldig dat nou juist deze twee jongens collega's zijn geworden. Ze zullen zeker een fijne tijd hebben. Jeff schreef dat Elder Croese goed kan koken en ik weet dat Jeff van lekker eten houdt. Die twee zullen zeker success hebben en daar bidden wij ook voor. Groetjes, Peter

zie www.eldervernes.blogspot.com

Een reactie posten