Koud in Suriname

Hier weer een berichtje uit het warme, zonnige en toch ook best regenachtige Suriname.

Afgelopen week was weer geweldig. We hebben hard gewerkt en zijn een aantal keer helemaal kapot geregend. Echt, toen ik hier in Suriname aankwam dacht ik dat ik het nooit koud zou hebben, maar als je door het water heen fiets en de regen je helemaal kletsnat maakt en het waait een beetje is het hier toch echt wel koud.

Overplaatsingen

Ook hebben we de overplaatsing telefoontjes gehad.
Jullie raden nooit wie mijn nieuwe collega gaat worden, Elder Vernes.  Ik vindt het wel jammer dat Elder Shakespear alweer zo snel weggaat. Zes weken is toch wel een beetje snel, maar ja, het zal wel een goede reden hebben. Ik kijk er naar uit om Elder Vernes beter te leren kennen. Ook gebeuren er veel dingen met overplaatsingen deze week. Elder Swart en Elder Sorber gaan Suriname uit naar Guyana. Elder Muse gaat naar een van de eilanden. Elder Vernes, Elder Lubberink en Elder Jones komen Suriname in. Dus dat is weer een grote verandering. 

Onderzoekers

Ook had deze week weer zijn leuke en minder leuke momenten. Zuster Landes, een goed onderzoeker van ons, die alleen maar naar de kerk moet komen en dan is ze klaar om gedoopt te worden, gaat voor een maand naar boven Saramacca omdat ze daar voor een schoonzusje van haar moet zorgen omdat diens man is overleden. O.a door dat overlijden kon zo tot nu toe iedere zondag niet naar de kerk komen, maar de andere geboden onderhoud ze wel en ze is erg enthousiast om gedoopt te worden. Alleen dus heel erg jammer dat we haar nu een maand niet kunnen spreken.

Grappige ervaring

Ook had ik een erg grappige ervaring. Ik sprak iemand aan en die sprak Engels maar niet met een Guyanees accent, dus ik dacht dat het een Surinamer was die grappig dacht te zijn. Dus ik Nederlands tegen hem spreken. Blijkt hij me ect niet te verstaan. Even in het Engels met hem gesproken, blijk het iemand te zijn die vanuit Nigeria op vakantie is.. dus dat was echt komisch. Maar het was wel een heel aardige meneer.

Ja, ik weet het, weer geen foto's. Sorry volgende week zeker...

2 reacties:

Elisabeth zei:
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Elisabeth zei:

(even opnieuw in Nederlands lol)

Wow, ik heb net je andere 'entry's gelezen hiervoor, je bent al lang op zending! het gaat zo snel!, het is geweldig dat jij er zoveel van genieten! en het is zo leuk om al je verhalen te horen! ik zal je ook een echte brief schrijven hierna, dan stuur ik die op, maar wilde gewoon zeggen dat het leuk is om te horen hoe het met jou,en de evangelie daar in de wereld gaat, het brengt vrede om je ervaringen te horen.
wel, tot dat je mijn brief in de post krijgt, wens ik je veel success! Ik zal bidden voor zuster Landes, :)
groeten,
Elisabeth :)

Een reactie posten