Mijn eerste verjaardag als zendeling

Jarig!!
Voor mij was het best raar, mijn eerste verjaardag van huis. Maar Elder en zuster Broekzitter hebben mij flink verwend. Dinsdag (de dag voor mijn verjaardag) hebben ze voor Elder Ash en mij gekookt en hebben we daar thuis uitgebreid gegeten. Lekkere kippensoep vooraf en daarna gebakken aardappeltjes met groente en kippenpoten en een ijsje na. Wow, dat was zo lekker! Het is denk ik heb beste wat ik hier in Suriname tot nu toe gegeten heb. Het was echt heel aardig van Elder en zuster Broekzitter. En toen om 7 uur 's morgens op woensdag belde zuster Broekzitter op, om voor mij te zingen. Dat vond ik echt heel aardig van haar, al gaf het me wel een brok in mijn keel, want normaal doet oma dat altijd (familietraditie).

Het is echt leuk, overal en nergens komen berichtjes en brieven vandaan voor mijn verjaardag van verschillende mensen. Het is echt geweldig! Vandaag heb ik een dik pak post gekregen. Ik denk dat ik nu al meer post heb dan de meeste andere zendelingen tot nu toe in hun hele zending hebben gehad. Ik vindt het erg fijn dat ik zoveel berichten van thuis krijg, het zorgt ervoor dat alles niet zover weg lijkt en dat ik niet helemaal alleen ben hier.

Mijn collega was echt geweldig, hij had voor mijn verjaardag twee buisjes Droste pastilles gekocht in de winkel in de stad. Toen we daar waren had ik er naar gekeken, maar ik vond het niet waard om mezelf er mee te verwennen, te veel geld voor te weinig. Maar woensdagavond, toen Elder Ash weer terug was (we hadden uitwisselingen op woensdag dus ik was een dag met een andere elder) haalde hij ineens die twee dingen te voorschijn. Dat was zo aardig. Ook iedereen thuis bedankt voor alle brieven en dingen die jullie gestuurd hebben!

Deze week
Ok, voor de rest was het gewoon weer een week hard werken. We hebben veel mensen aangesproken en vele nieuwe mensen gevonden. Je ziet echt hoe de geest op mensen inwerkt. De eerste keer dat we met iemand spraken was hij heel erg chagrijnig, maar toen hebben we kort een boodschap gedeeld en een pamfletje gegeven. We hebben een vervolg afspraak gemaakt en toen we terugkwamen was hij heel aardig en geïnteresseerd om te luisteren. Dat was zo geweldig om te zien. Je ziet gewoon dat zodra mensen de geest voelen ze helemaal kunnen veranderen.

Getuigenis
Ik ben dankbaar voor het geweldige plan van onze God, waardoor wij allemaal geluk in dit leven en eeuwig leven in het leven hierna kunnen verkrijgen.Ik weet dat God dit plan voor ons gemaakt heeft omdat Hij onze Hemelse Vader is en wij zijn kinderen zijn. Ik weet dat wij gezegend worden en ons gelukkig voelen als wij gehoorzaam zijn. Gehoorzaamheid maakt ons vrij, ongehoorzaamheid bind ons. Daarom heeft God ons geboden gegeven, zodat wij vrij en gelukkig kunnen zijn.

Ik houd heel veel van jullie en hartstikke bedank voor alle post!!!!

Veel liefs Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten