Weer geen foto

Sorry dat er deze week weer geen foto bij zit. Ik had een mooie foto op de fiets gemaakt, met Elder Ash en mij en een mooie natuurachtergrond. Maar het cybercafé waar ik nu zit heeft geen usb poort voor zover ik kan zien. Dus volgende week zal ik mijn uiterste best doen.

Verjaardag

Oke, deze week was natuurlijk weer een geweldige week. Het voelt echt helemaal niet alsof ik bijna jarig ben, want het is hier nog net alsof het hartje zomer is, dus het voelt helemaal niet als herfst aan.

De groeten aan iedereen die mij gefeliciteerd heeft met mijn verjaardag. Ik stel het erg op prijs en vind het erg leuk.

Gezondheid

Met mij gaat verder alles goed. Ik ben wel wat afgevallen, door al dat fietsen en zweten.Het enige is dat ik regelmatig (in ieder geval tijdens zoneconferentie) moe ben, vanwege hard werken en weinig slapen. Want mijn bed hier is niet zo goed als thuis, maar dat komt wel goed. Ik ben voor de rest niet ziek en ben top fit, vooral als je ziet wat ik allemaal af fiets op een dag!

Deze week
Ok, dan even snel wat over deze week en dan moet ik president Robison (de zendingspresident, aan wie de zendelingen iedere week verslag moeten uit brengen) gaan e-mailen.

Elder Ash en ik hebben afgelopen woensdag een haardvuuravond (informatieavond) over zendingswerk georganiseerd. Dit was wel ok, maar het had beter kunnen zijn als we een apart kinderklasje hadden gemaakt. Want de kinderen maakten erg veel lawaai, maar iedereen in de gemeente is erg enthousiast over zendingswerk aan het worden.

November is in de zending de maand van dankbaarheid. Wij als Suriname zone hebben het doel gesteld om onze dankbaarheid aan de Heer te laten zien door als zone 35 mensen te dopen deze maand (meer dan dat we ooit per maand gedoopt hebben).

Vrijdag avond had het districtspresidium (kerkleiders over een bepaald gebied) een haardvuuravond georganiseerd over zendingswerk. Het was erg leuk. Ze hadden eerst een soort van toneelstukje over het voorsterfelijk bestaan, dit leven, nog een keer dit leven, naar de boom des leven toe (langs de ijzeren roede ) en dan het leven hierna. Toen hoorden we iets over familiegeschiedenis en dat Suriname het eerst centrum voor familiegeschiedenis krijgt/heeft, hier in de West Indies. Daarna een toespraak over zendingswerk, waarbij de districtspresident alle gemeenten een doopdoel per week heeft laten stellen, hoeveel mensen zij, als leden, per week in hun wijk gedoopt willen hebben, waar ze zelf ook hard aan mee gaan werken. En Kwarasan heeft als doel gesteld, 2 dopen per week. Dus dat betekend dat we als gemeente met z'n allen hard moeten gaan werken!

Onderzoekers

Van de week hebben we weer veel werk gedaan. Maar jammer genoeg hebben we niet veel lessen kunnen delen met familie Landvreugd, omdat ze het heel druk hadden met de begrafenis. Dat is hier een grotere jammerboel en gebeurtenis dan in Nederland. Maar ja, we hebben ze iedere dag even kort bezocht en hier en daar met wat dingetjes kunnen helpen. Maar omdat oma Landvreugd vandaag begraven word wilden ze afgelopen weekend niet gedoopt worden, maar waarschijnlijk aankomend weekend.

Deze maand hebben we veel mogelijk heden met mensen die vooruitgang maken en die positief over de kerk zijn, dus we moeten hard werken om deze mensen in het doopvont te krijgen.


Slideshow met foto's uit heel de zending.
Elder Croese is rond 1:09 en 6:08 te zien.

Ik houd van jullie allemaal groetjes,
Elder Croese

2 reacties:

T.C. zei:

Ook erg leuk om elder Koenen tussendoor in het filmpje terug te zien!

Anoniem zei:

Gefeliciteerd met je verjaardag!! heb je op de dansavond gemist afgelopen zaterdag in apeldoorn..(A)!! succes daar en lees je verhalen met plezier..
groetjes,
José

Een reactie posten