nog een prik!

Ik ben de afgelopen week weer druk in de weer geweest maar het schiet al op, nog twee weken thuis, dan een week jovokamp en dan is het al zover.

Afgelopen woensdag hebben mijn ma, ik en mijn zusje de koelkast schoon gemaakt. Nou daar had ik me nogal zwaar in vergist, ik dacht "ow dat doen we even" maar uiteindelijk zijn we er toch met zijn drieën nog een flinke tijd aan bezig geweest.
Donderdag heb ik de hele middag gewinkeld (de mensen die mij kennen weten hoe leuk ik dit vind) en heb ik een hoop dingen kunnen vinden die ik nog nodig had voor mijn zending. Ook zijn we, omdat we in de stad waren, naar de GGD geweest, omdat ik daar nog langs moest voor een voorlichting over hoe ik TBC vrij kan blijven. Toen kreeg ik daar ineens te horen dat ik nog een vaccinatie moet hebben, namelijk de BCG vaccinatie. Dit is een vaccinatie tegen TBC, alleen zorgt het er niet voor dat ik niet meer ziek kan worden van TBC maar, dat als ik het krijg de ziekte veel minder erg is. Echter voordat ik een BCG vaccin kon krijgen moest ik een mantoux-huidtest hebben gedaan. Deze test had ik al moeten doen voordat ik mijn zendingspapieren kon opsturen dus vroeg ik of die test die ik ongeveer 4 maanden geleden gehad had nog goed was, Bleek de mantoux-huidtest die vereist is om een BCG-vaccin te krijgen maximaal 2 of 3 maanden oud mag zijn, dus kreeg ik donderdag een mantoux-huidtest die vandaag gecontroleert werd en heb ik vandaag mijn 11e vaccin gehad, namenlijk het BCG vaccin. Het BCG-vaccin is wel een beest want buiten dat ik hierna, omdat ik door middel van dit vaccin al antistoffen tegen TBC krijg, nooit meer een mantoux-huidtest kan krijgen om een besmetting met TBC aan te tonen, krijg ik na 4 weken op de plaats van de prik een zweertje wat een beetje ontstoken zal zijn en waar wat smurrie uit kan komen.
Vrijdag ochtend ben ik eerst 's ochtends een nieuwe bijbel gaan kopen omdat degene die ik nu heb bijna uit elkaar valt en ik wel wil dat mijn bijbel de aankomende twee jaar overleeft. Daarna is Paul langs geweest en hebben we familie foto's gemaakt wat, gezien hoeveel wij thuis allemaal van foto's maken houden, een hele opgaaf was. Daarna ben ik weer naar de Tempel geweest. Wat is dat een geweldige plek zeg. Iedere keer weer als ik er kom voel ik de geest zo sterk waardoor mijn getuigenis versterk en ik weet dat wij een Hemelse Vader hebben die van ons houd.
Vrijdag 's avonds was er een Jovo dansavond bij mij in de wijk (eigenlijk zou hij in Haarlem zijn maar de mensen daar konden het niet regelen of zo dus hebben de Jovovertegenwoordigers van onze ring het maar georganiseerd) het was heel gezellig. Ik heb dit keer niet heel veel gedanst vooral omdat ik meer gekletst heb en ik last van mijn kies had waar aan het begin van de avond iets mis mee was gegaan.
Zaterdag heb ik natuurlijk weer gewerkt, Nog één zaterdag werken en dan ben ik er klaar mee.
Zondag zijn we 's ochtends naar de kerk geweest en zijn we daarna langs beide opa's en oma's gegaan en heb ik daar ook gelijk met mijn eigen camera foto's van genomen en zijn er foto's genomen van mij + hun ( misschien zet ik die er volgende keer wel op) en 's avonds hebben we met Wilco, Coby en de kids bij Opa en Oma Batenburg (kip patat en appelmoes) gegeten.
Vandaag heb ik buiten de BCG vaccinatie ook nog gewerkt en als jullie het weer ook gezien hebben weet je al dat ik dus helemaal verzopen ben.

Tot Volgende keer.

Groetjes,
(Elder) Jared Croese

0 reacties:

Een reactie posten