Maar een korte e-mail

Beste allemaal,

Ik had me voorgenomen om een goed e-mail te schrijven deze week, maar ja, dankzij computerproblemen zal het weer een korte worden. Sorry, maar ik zal nog even snel wat bijzondere gebeurtenissen vertellen die afgelopen week zijn geweest.2010-05-31 IMG_5426

Afgelopen week had ik de mogelijkheid om een middag terug naar Koewarasan te gaan om daar wat mensen te bezoeken. Omdat elder Thompsons collega nog niet hier is, vanwege visum problemen, heeft hij geen collega en word dus een beetje overal verplaatst. Maar omdat hij ook nog in zijn gebied wilde werken was hij voor twee dagen bij ons. Omdat ons gebied het dichts bij Koewarasan is, kunnen we makkelijk ook zijn onderzoekers bezoeken. En toen 's avonds bezochten we nog even snel zuster Joys. Zij is echt geweldig! Ondertussen, 5 weken na haar doop, heeft ze het hele Boek van Mormon doorgelezen en is ondertussen beland bij L&V 32 en gaat gestaag verder. Ze vertelde ons hoe ze dagelijks de Geest voelt en de hulp en kracht van onze Hemelse Vader. Hier in de zending hebben we het doel gekregen om iedereen een tempelaanbeveling te laten hebben. Dus hadden we met haar een datum gesteld om op 24 juni een gesprek met de gemeentepresident te hebben om een tempelaanbeveling voor gedeeltelijk gebruik te krijgen. Ze vertelde ons dat ze speciaal daarvoor het bezoek aan haar vader in Guyana heeft uitgesteld zodat ze kan zorgen dat ze een tempelaanbeveling zal hebben. Ook vertelde ze ons dat haar leven nog nooit zo veel betekenis heeft gehad als dat het op dit moment heeft. Het was een heel bijzondere ervaring voor mij want door de Heilige Geest kon ik de liefde voelen de onze Vader in de hemel voor haar en al zijn kinderen heeft. Ik weet dat God van al zijn kinderen houd en dat hij wilt dat we bij Hem terug komen. Er is, zoals het in de Leer en Verbonden zegt, niets wat meer voor ons zal betekenen hier op aarde dan dienstbaar zijn in het werk van de Heer om andere van zijn kinderen te helpen om tot hem te komen. Ik denk dat  ik langzaam een heel klein beetje begin te begrijpen van God zijn geweldige plan voor ons.

2010-05-31 IMG_0322

Ik houd veel van jullie allemaal en ben dankbaar voor alles wat jullie voor mij in mijn leven hebben betekend en in het bijzonder ook voor de verzoening van Christus de Heer.

Wel, dat was het. Tot volgende week.

Groetjes,

Elder Croese - Saranan Fasi

0 reacties:

Een reactie posten