Eindelijk foto’s

Beste allemaal,

Wel, zoals jullie kunnen zien heb ik eindelijk weer wat foto's gestuurd. Elder Thompson heeft me uitgelegd hoe ik ze kleiner kan maken, dus dan lukt het eindelijk weer om ze als bijlagen bij te voegen. Dit lukte eerst niet omdat de internet snelheid hier een beetje langzaam is.

2010-05-24 IMG_5375

Oké, dan laat ik eerst het overplaatsings nieuws maar geven. Ik zal tot mijn grote spijt Koewarasan weer moeten verlaten. Ik word overgeplaatst naar Uitkijk (het gebied direct naast Koewarasan), om daar met elder Badoni te gaan werken. Ondanks dat ik het natuurlijk jammer vind om Koewarasan en elder Thompson te moeten verlaten, zie ik er wel naar uit om naar mijn 4e, en waarschijnlijk ook laatste, gebied te gaan. Uitkijk is een nogal bijzonder gebied omdat er daar veel indianen wonen en het zo'n beetje weer een uithoek is buiten de stad. Al is de kerk al wel een aardig tijdje in uitkijk aanwezig. zo waarschijnlijk zal ik nooit in de stad (Paramaribo) dienen in mijn zending (naja je weet nooit natuurlijk).

Wel, afgelopen week was echt geweldig. We hebben echt veel succes kunnen zien. We zijn een familie aan het onderwijzen (familie De W.) die laatst uit Nederland zijn verhuist. Het is blanke broeder die getrouwd is met een Javaanse zuster. Ze hebben twee kinderen. Het is echt leuk om ze te onderwijzen omdat ze de boodschap goed begrijpen en ze echt een gezellige familie zijn. Tijdens onze laatste les hadden ze Saotosoep voor ons gemaakt, waarna we met zijn allen rond de tafel de avond maaltijd hebben gegeten. Wel dat deed me erg aan thuis denken en hoeveel ik het wel niet mis om gezellig samen te eten.

2010-05-24 IMG_5401Ook hebben we een aantal andere onderzoekers die goed vooruitgang maken. Een hindoestaanse dame, genaamd Angelien en ook een creoolse broeder die Marciano heet. Hij was echt heel erg bijzonder want hij heeft zelf, zonder onze hulp, zijn weg naar de kerk gevonden. Hij bleek bij iemand thuis in de kast het Boek van Mormon te hebben gezien en door gelezen en weet dat het waar is. We hebben hem daarom gelijk uitgenodigd om gedoopt te worden, wat hij natuurlijk heeft geaccepteerd.We zullen hem de aankomende weken begeleiden om helemaal klaar en voorbereid te zijn om het doopverbond te sluiten.

2010-05-24 IMG_5381

Groetjes,

Mij

0 reacties:

Een reactie posten