Training van het gemeentepresidium

Afgelopen week was geweldig. Ik heb veel nieuwe dingen geleerd. Afgelopen vrijdag waren de mensen van het district gekomen om een training te geven voor de gemeentepresident, maar omdat wij zijn raadgevers zijn moesten wij daar dus ook bij zijn. Dus heb ik veel geleerd over het werk van een administrateur en als er een ding is wat ik geleerd heb dan is het wel dat er veel papierwerk bij komt kijken, maar dat het nieuwe mls programma dat een beetje makkelijker heeft gemaakt. Maar aangezien er nog geen computer is in Nickerie, nog een administrateur, moet alles nog met papier en moet het iedere week naar Parbo worden gefaxt.

Verjaardag Elder Koenen

verjaardag elder Koenen juni 2009

verjaardag Elder Koenen

Donderdag was een leuke dag. Elder Koenen was jarig en ik had dinsdag tijdens p-day een stropdas voor hem gekocht. Donderdagochtend trakteerde hij mij op een stukje taart en een gatorate. Daarna hebben we pizza gebakken en die tijdens de lunch opgegeten. Dit was erg lekker en leuk om zo tussendoor te doen.

Zalving

Voor de rest hebben we een paar geweldige ervaringen gehad. Eén van de zusters van onze gemeente is zwanger en daardoor is ze op het moment onwijs ziek. Afgelopen vrijdag waren we naar haar toe geweest om een zalving te geven en ze vertelde ons dat ze niets binnenhield en de afgelopen paar dagen al constant aan het overgeven was. Ik had het voorrecht om haar een zegen te geven en al moest ze tijdens de zegen even snel naar het toilet rennen om over te geven, hebben we het daarna over gedaan en heeft ze daarna niet meer overgegeven. Ik dank Hemelse Vader dat hij onze gebeden heeft verhoord en dat hij deze zuster de kracht en de gezondheid gegeven heeft om verder te gaan, zodat ze zich zelf beter voelt en het leven van haar baby ook niet in gevaar is.

zoneconferentie 8-6-2009 elder Croese en ShakespearElder Croese en Elder Shakespear 

Geestelijke ervaring

Ook hebben we een paar keer echt bijzondere geestelijke ervaringen gehad. Een voorbeeld hiervan was afgelopen woensdag. We stonden bij een huis ergens aan de rand van Nickerie en verderop was er eigenlijk alleen nog maar bos. De afspraak ging niet door. Eigenlijk was mijn eerste reactie om om te draaien en naar de volgende mensen te gaan. Maar toen had ik het idee, kijk eens om de hoek van de straat en terwijl ik omdraai, zegt Elder Koenen :zullen we even om de hoek kijken wij kijken de hoek om en zien daar een huis helemaal alleen aan de rand van het bos. Wij daarheen en de meneer die daar woont is echt geweldig. Hij is erg geïnteresseerd en wilt graag meer leren en hij wilt graag gedoopt worden. Dit was echt een wonder. Als we niet naar dat gevoel hadden geluisterd dan hadden we broeder Karsodimedo nooit gevonden.

Ik dank de Heer voor zijn hulp en liefde en leiding. Ik weet dat hij jullie zal helpen en beschermen in het werk wat jullie moeten doen.

Veel liefs,

Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten