Pindasoep

Ik heb net voor het eerst pindasoep gegeten bij zuster Emanuelson. Dit was erg lekker. Het enige wat jammer was, was dat ze er tijdens het koken een pepertje had in gedaan (heel) om voor de smaak mee te koken en dat ze die er nog niet had uitgehaald. Dus ja jullie voelen het al aan, wie stopt er met zijn stomme kop dat pepertje helemaal in zijn mond? Ja ik.. zo mijn hele mond stond in brand voor een minuutje of 2, maar ja daarna was het weer over en nu zal ik er alleen morgenochtend weer last van hebben. Voor de rest was de soep erg lekker. Dat was echt even lekker genieten.

Nieuwe broeken

Ook heb ik net mijn nieuwe broeken op gehaald en ze zijn echt geweldig. Ze zitten goed en zien er echt goed uit, ik denk dat ik er nog een paar meer laat maken. Ik heb ze laten maken bij een kleermakertje hier. Die neemt gewoon je maat op, je kiest een stofje uit en 1,5 week later is de broek klaar. Ze zijn stevig en niet echt duur (50 SRD per stuk).

Doopdienst

doop zr. Claire mei 2009  1

Bron: blog Elder Koenen

doop zr Claire 2

Bron: blog Elder Koenen

Afgelopen weekend is zuster Claire Bernadette Claudia Paulus gedoopt. Dit was echt geweldig, het was echt een bijzondere ervaring. Ze had ons van te voren al wel verteld dat ze bang is voor water, maar daar had ik me eigenlijk niet echt zorgen over gemaakt, maar ik had pas door hoe erg het eigenlijk was toen ze het zwembad in stapte. Je kon aan haar hele houding zien dat ze gespannen en angstig was en toen ze eenmaal stonden op het stukje wat diep genoeg was om te dopen en ze Elder Koenen beet had, kneep ze zijn arm haast fijn. Maar toen werd ze gedoopt en alles ging geweldig goed en toen ze uit het water kwam had ze de grootste glimlach op haar gezicht. Haar hele houding en gezicht waren veranderd naar ontspannen en gelukkig. Het was echt een geweldig verschil. Toen we later bij haar langs gingen om nog even een les te delen en de laatste puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten op het doop formulier, deed ze de deur open met een grote glimlach en vertelde ze ons dat ze zich de hele middag al gelukkig voelde. Dat ze gewoon thuis binnen zat en zich bijna afvroeg waar dat geweldige gelukkige gevoel toch vandaan kwam. We hebben haar toen even kort nogmaals uitgelegd dat dat kwam door de doop en ze stemde er mee in dat ze voelde en wist dat ze nu op de juiste manier en door het juiste gezag gedoopt was. Ook nodigde ze ons uit zondagavond bij haar te komen eten. Dat was erg lekker, daar hebben we samen met de Emanuelsons en zuster Sandra met zijn allen nasi gegeten en wat andere dingetjes, echt lekker.

doop zr. Claire 4  Bron: blog Elder Koenen

eten Clair, Emanuelson en Sandra

Bron: blog Elder Koenen

Bijzondere ervaring

Ook had ik van de week een andere bijzondere ervaring. We waren op een afspraak ‘Special witnesses of Christ’ aan het kijken en de geest was echt gewoon bijzonder sterk aanwezig. Ik voelde het " branden". Het is echt geweldig om de getuigenissen te horen van die bijzondere getuige van, onze Heer en Heiland, Jezus Christus. Ik weet zeker dat zij werkelijk apostelen, profeten, zieners en openbaarders zijn. Ik heb daar geen twijfel meer over. Ik wist het altijd al wel maar nu voelt het op één of andere manier zo veel vertrouwder, zoveel zekerder. Ik weet dat Jezus werkelijk de Christus is en dat zoals hij zelf zegt niemand tot de Vader komt dan door Hem, omdat er geen andere naam of weg gegeven is waardoor de verzoening tot stand kon worden gebracht dan alleen in en door Jezus Christus. Ik weet dat de kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen werkelijk Zijn herstelde kerk op aarde is en dat daarin alle macht en waarheid aanwezig is die het voor ons mogelijk maakt om terug te keren naar ons vaders huis.

Ik houd heel veel van jullie

Groetjes,

Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten