Vijfde wiel aan de wagen

Deze week was echt gek. Nadat Elder Vernes afgelopen maandag om 3 uur 's morgen naar Trinidad is gevolgen vanwege zijn ontstoken vinger, ben ik deze week overal en nergens geweest. Ik heb gewerkt met de zoneleider, met Elder Ash en Elder Tholen en met Elder Shakespear en Elder Lubberink. Het was echt een leuke week en een voorrecht om met al deze elders samen te mogen werken. Maar aan de andere kant is het ook erg vervelend omdat je constant bij anderen te gast bent en je nooit echt dat thuis gevoel hebt wat je toch wel hebt als je in je eigen appartement ben. Al heb ik wel een paar hele leuke ervaringen gehad afgelopen week.

Samenwerken met Elders Lubberink en Shakespear

Toen ik samen met Elder Lubberink en Elder Shakespear aan het vinden was, hebben we echt een leuke familie gevonden. Direct daar hebben we een korte les met ze gedeeld en hebben ze toegezegd om te gaan trouwen, zich te laten dopen, de volgende zondag naar de kerk te gaan en over deze dingen te lezen en te bidden. De Geest was echt sterk aanwezig en het was een hele bijzondere les.

Samenwerken met de leden

Ook heb ik deze week het voorrecht gehad om veel met leden te werken. Dit omdat het voor mij alleen maar mogelijk was om in mijn eigen gebied te werken wanneer ik met een lid samen werkte. Dus zo heb ik toch nog een paar middagen/avonden met leden in mijn gebied kunnen werken. Ik ben echt dankbaar voor al de leden die hun tijd hebben opgeofferd om met mij samen te werken, want ook al ben je nog wel bezig met zendingswerk, het is toch wel erg vervelend om zo lang uit je eigen gebied te zijn. En je bent toch altijd maar een beetje het 5e wiel aan de wagen.

Samenwerken met Elder Tholen

Deze week was ik ook een middag op splits met Elder Tholen, zodat Elder Tholen en Elder Ash meer afspraken konden hebben. Elder Ash is met een lid gaan werken. Toen we bij een minder actieve familie zaten en de les was afgelopen, begon het te regenen. Elder Tholen keek me aan en ik zei hem met en glimlach op mijn gezicht dat we daar wel doorheen konden lopen. Dus wij verder op weg en nog wat mensen bezocht. Komen we uiteindelijk bij een huis waar een andere minder actieve familie zit. Daar hebben we echt een geweldige les gedeeld. Halverwege de les kwam een onderzoeker van Elder Tholen en Elder Ash langs en kwam er ook bij zitten. Later hoorde ik van Elder Tholen dat hij wel het gevoel had om weg te gaan, maar dat hij er niet veel zin in had vanwege de regen, omdat hij niet helemaal nat wilde worden. Maar dat hij toch blij was dat hij het gedaan had omdat we anders misschien nooit die laatste les hadden gedeeld die zo goed was. Dus ik was erg blij dat ik hem daarbij van hulp kon zijn.

Samenwerken met de Broekzitters

Voor de rest heb ik ook een avond met de Broekzitters samen gewerkt. Dat was natuurlijk weer geweldig! Ik vind het erg bijzonder  dat ik met hen samen kon werken en dat ze wat van hun kostbare tijd hebben opgeofferd om met mij samen te werken. Ik vind het wel jammer dat ze deze week al weer naar huis gaan, maar ja, het is nou eenmaal zo. Ze zijn echt geweldige zendelingen en hebben veel liefde voor iedereen, lid, zendeling ,onderzoeker etc.

Jullie horen volgende week dinsdag weer van mij omdat het volgende week zone conferentie is.

0 reacties:

Een reactie posten