Verkrijgbare ingrediënten voor de recepten

Eerst dan de ingrediënten die er wel te krijgen zijn: meel, eieren, melk, suiker, zout, een paar soorten kerriepoeder, kaneel, cacao, verschillende soorten noedels, kip, pompoen, aubergine, kousenband, aardappels, ui, knoflook, bruine bonen, zuurkool, peper (verse peper, die kleine dingetjes, geen chili), nootmuskaat, tomaten, tomaten puree, yoghurt, maggi blokjes(kip), ananas, mango, en wat andere dingetjes die je waarschijnlijk wel op het Internet kan vinden, maar dit is wat er nu zo'n beetje in mijn hoofd op komt. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Cakejes bakken

Deze week was geweldig ondanks dat het weer niet optimaal gaat met Elder Vernes. Hij heeft in Guyana wat rare dingen opgelopen, waar hij nu nog steeds last van heeft. Maar we hebben best veel lessen gedeeld. We hebben voor wat leden cakejes gebakken (gewoon uit een Pillsburry pakje, maar dat weten zij niet). Het was erg leuk om de reacties van de leden te zien.

Onderzoekers naar de kerk

Het is fantastisch om te zien dat alle mensen die vorige week door verschillende reden niet naar de kerk konden komen er nu wel waren. Dat was gewoon weg fantastisch. Vooral ook omdat de zus van broeder Daloe (de moeder van Warsha) ook mee was gekomen en het erg leuk vond in de kerk. Dit vond ik al heel bijzonder want normaal gesproken is het erg lastig om hindoe mensen zover te krijgen om naar de kerk te komen of om überhaupt naar onze boodschap te luisteren en het te begrijpen en toe te passen. Maar haar broer en dochter zijn erg geïnteresseerd en bereiden zich voor om gedoopt te worden en ik bid en hoop dat het vuur ook naar haar zal over slaan en naar de rest van de familie.

Gezellig

Voor de rest hebben we gewoon een gezellige tijd gehad en hard gewerkt. Ik vind het erg gezellig om met Elder Vernes samen te werken en we hebben goede verwachtingen voor de aankomende overplaatsingen.

Elder Vernes en ik hebben het geweldige idee om ergens in de buurt van Delft of Leiden samen te gaan wonen met Elder lubberink en misschien ook wel met Elder Baantjer, na onze zending. Nu moeten we alleen nog beslissen wat we gaan studeren. Elder Vernes is zo nodig nog erger dan ik (hij vindt alles interessant en weet niet wat hij moet gaan studeren). Ik maak me er nu nog niet echt druk over, maar ik laat het zo langs mijn gedachten gaan. Het klinkt als een leuk idee. Alleen Elder Baantjer moet even zijn ouders laten uitzoeken in hoeverre het mogelijk is (hij heeft al een Nederlands paspoort) dus dan is alleen de vraag hoe het werkt met zijn nu al gehaalde credits en zijn scholarship.

Broeder Daloe

Ik zal nog even kort iets over broeder Daloe vertellen. Hij is echt geweldig, ook al is hij een erg simpele man en zegt hij dat hij niet zo goed leert en de dingen niet snel begrijpt. Maar wanneer we met hem praten over bv. het Woord van Wijsheid en de Wet van Kuisheid maakt hij de les af. Hij voelt gewoon van nature aan dat deze dingen zo moeten zijn. Toen we hem vertelde dat het kleine beetje roken wat hij deed ook niet goed was en dat hij moet stoppen met thee drinken om het Woord van Wijsheid na te leven, is hij er gelijk mee gestopt. Hij had zo iets van, nou als God zegt dat het niet goed is dan is het ook niet goed. En nu vertelt hij ons iedere keer hoe goed hij zich voelt en hoe goed hij zich iedere keer voelt als wij langs komen. Ik weet zeker dat dit de Geest is die hem helpt en sterkt, nu hij zich aan het voorbereiden is om gedoopt te worden op 11 april. Over de Wet van Kuisheid zei hij simpel, ja dat is natuurlijke ook niet goed als je constant naar een andere vrouw gaat, zo hoor je toch niet te leven.

Elder Croese met nog wat andere zendelingen in de auto.
Bron: elderkoenen.blogspot.com

1 reacties:

He tmaakt me zo blij om deze berichtjes te lezen. Jullie hebben ook een geweldige zoon. Ik ben ook blij dat die twee zo enthousiast zijn over hun zending. Leuk dat ze zo goed met elkaar kunnen opschieten! Is jullie ander zoon al in de MTC om Russisch te leren.
Groetjes, Peter
VernesPW@aol.com

Een reactie posten