Recepten gevraagd!!!!

Ik eet hier regelmatig kip. Ze verkopen hier gewoon in de winkels ingevroren kippenborsten waar ik er gewoon altijd twee van koop, netjes alle bot en vetjes van afsnij en dat heb je gewoon kipfilet. Dus ik zorg wel goed voor mezelf. Ik moet alleen wat meer recepten zien te vinden want tot nu toe eet ik veel kip kerrie, wat ik gewoon zelf maak (niet zo moeilijk) en toch lekker is. Dus als jullie wat recepten kunnen sturen zou dat geweldig zijn. Doe dat dan wel als attachment zodat het makkelijker uit te printen is. Nog een aantal dingen over de recepten: ik heb hier geen keukenweegschaal, dus alles met grammen e.d word lastig. Ook zijn er hier niet zo veel melk producten als in Nederland. Het houd zo'n beetje op bij vla, yoghurt, melk en kaas. Kwark heb ik nog niet gezien en ook geen crème fraîche en zure room, maar dit komt misschien omdat ik nog steeds niet in de stad zit en ze buiten de stad gewoon minder dingen hebben. Voor de rest hebben ze veel basis dingen. Veel keuken gereedschappen heb ik nou ook niet, geen mixer of garde of iets dergelijks. Stuur maar gewoon wat recepten voor gerechten met rijst en noedels, want daar houd Elder Vernes wel van (hij is niet zo'n aardappel liefhebber).

Elder Vernes is gelukkig weer terug!

Voor de rest was het geweldig dat Elder Vernes weer terug is gekomen uit Trinidad, zodat we eindelijk weer in ons gebied in Wanica hebben kunnen werken. Jammer genoeg zijn veel van onze onderzoekers niet meer geïnteresseerd of niet meer actief, waardoor we afgelopen week veel gezocht hebben. Wat wel geweldig was is om te zien hoe onze Hemelse Vader ons zegent wanneer we doorzetten en hard werken. Een keer waren we in een straat met een echt grote plas en veel modder. Eerst wou ik er eigenlijk niet doorheen omdat ik geen zin had om weer helemaal vies te worden, want dat was de afgelopen dagen nogal vaak gebeurt, maar toch zijn we verder gegaan omdat ik het gevoel had dat we met iemand aan het eind van de straat moesten spreken. Toen we daar aanklopte deed er eerst niemand open. We gingen naar het volgende (laatste) huis. Daar bleek niemand te wonen omdat het nog in aanbouw was. Toen we weer terug gingen naar het een na laatste huis en daar aanklopte, deed een meneer open. Daar hebben we even mee gesproken en toen hebben we met hem en zijn vrouw samen een korte herstellings les gedeeld. Het was echt een geweldige les. Ze zijn echt aardig. Hij heet Steven en zij Sequita. Ze zijn net naar dit gebied verhuisd en waren op zoek naar een kerk in de buurt. Ze zijn pas getrouwd, werken allebei en zitten ook allebei nog op school en zij is flink zwanger. Het was heel bijzonder dat toen we tijdens de les uitlegde hoe de Geest een rustig en goed gevoel is, ze dat heel bekend klonk en ze zich hier erg goed over voelden. Het was echt fantastisch! Ik heb zeker de Geest gevoeld en ik weet dat zij het ook hebben gevoeld. Diezelfde avond zijn ze zelfs al gestopt bij godsdienstonderwijs. Ze zijn alleen niet naar binnen gekomen omdat ze laat waren en niet wilden storen .

Elder Vernes

Elder Vernes

Ik hou van dit werk en ik weet dat wanneer wij hard werken en God laten zien dat we werkelijk gewillig zijn om met al zijn kinderen overal hoe dan ook te praten, zal Hij ons die mensen op ons pad sturen die bereid zijn om Zijn evangelie te horen en te accepteren.

Zoneconferentie

De zoneconferentie gisteren was erg opbouwend en leuk. We hebben de afgelopen tijd gestudeerd over voortdurende bekering. Dit was echt een erg interessant onderwerp. Ik heb weer meer geleerd over hoe ik beter bekeerd kan worden tot Jezus Christus onze Heiland en Verlosser.

Afscheid Broekzitter

Afscheid Elder en zuster Broekzitter

0 reacties:

Een reactie posten