Als visums de bomen zijn waar is het bos dan ?

Netzo als vorige keer ben ik afgelopen week weer druk bezig geweest, daarom heb ik nog geen tijd gehad om wat foto's en plaatjes online te zetten, ik zal mijn best doen omdat zo spoedig mogelijk als nog wel te doen.
Afgelopen maandag avond was ik naar de deelgemeente gegaan om geboorteaktes aan te vragen, hier kreeg ik te horen dat dit over drie weken thuis gestuurd werd of ik moest het aanvragen op het gemeentehuis in de stad, daar zou ik ze dan direct mee krijgen. Aangezien er in de brief van de zendingspresident duidelijk werd gezegd dat er nogal haast achter de gevraagde document zat ben ik dinsdag met mijn moeder naar het gemeentehuis gegaan om die papieren te halen, wat een chaos was dat zeg. we waren nauwelijks de deur door en we stonden al in de rij voor de informatie balie. Nadat we daar dus een hele tijd hadden gewacht en mijn moeder ondertussen uit een van de nummertjes computers die daar stonden een nummertje had gehaald waren we aan aan de beurt bij de informatie balie en bleek dat we een nummertje voor een heel andere balie nodig hadden die we gelukkig wel direct mee kregen. maar toen was het dus weer wachten geblazen tot dat we daar eindelijk aan de beurt waren om om het dan nog leuker te maken moest ik ook nog een aanzienlijke tijd wachten voordat ze de aktes gemaakt had en dan krijg je twee uitgeprinte papiertjes met een stempel en handtekening er op mee en daar vragen ze dan meer dan twintig euro voor. woensdag en donderdag heb ik gewerkt en ben ik natuurlijk 's avonds respectievelijk naar dansles en instituut geweest en vrijdag avond hadden we met de wijk een tempeldoopdienst, jammer genoeg hadden we weinig namen van ons zelf bij ons dus moesten we werken met het tempelfile. ondertussen hebben we in die dagen de overige documenten kopietjes en foto's verzameld en heeft mijn ma vrijdag ochtend alles via FedEx terug naar de west indies mission office gestuurd, wat trouwens ook niet echt een goedkoop grapje was. ondertussen e-mail ik geregeld met sister Coleman, deze zuster werkt op het zendingskantoor in Trinidad en heeft heel aardig en geduldig al mijn vragen beantwoord over het visum gebeuren wat trouwens nog een lastigere taak blijkt te zijn dan dat ik dacht. afgelopen zaterdag was wel grappig tijdens het sorteren van mijn laatste wijk wat toevallig ook de wijk is waarin ik woon zag ik weer een brief met het kerk logotje er op en ja hoor die was aan mij geadresseerd. Het was afkomstig van het zendingskantoor in Engeland sollihul wat gaat over het reizen en visa aanvragen voor de mensen die hier van uit west Europa vertrekken. In de Brief werd dus aan gegeven dat ik een visum voor Suriname aan moest gaan vragen dus nu na veel over een weer ge-e-mail tussen mij Sister Pearson (de zuster in het zendingskantoor in Engeland) en zuster Coleman en het Surinaams Consulaat in Suriname. ben ik er dus achter dat ik een visum voor een jaar moet aanvragen en dat deze in Suriname zelf verlangt zal moeten worden en dat ik dit visum pa twee maanden voor de aankomst in Suriname kan aanvragen. Dus het visum verhaal wordt vervolgd...
Afgelopen zaterdag en zondag hadden we ring conferentie wat natuurlijk weer erg opbouwend was. vooral de zondags dienst was erg bijzonder er was een uitzending van uit Salt Lake waar we weer hebben kunnen horen van onder andere de Profeet Thomas S. Monson. Jammer genoeg was de vertaling in het begin niet echt vloeiend zo hoorde we in het begin "we eten jullie van harte welkom":P dat zorgde dus wel voor de nodige lach en grinnik zoals jullie kunnen begrijpen.
Ook van ik de toespraak van Elder Woodland op de zaterdag dienst erg bijzonder. Sinds vorige week maandag staat mijn wekker nu op 6:30 (het zendelingen tijdstip) en probeer ik zo goed en zo kwaad als het gaat dan wakker te worden en in ieder geval twee uur op een dag schriftstudie te doen maar dan was nog lastiger dan ik dacht, ik heb daarom ook vrijdag,zaterdag en zondag besloten om wat later mijn bed uit te komen maar vanaf vandaag ben ik weer veder gegaan.
nou ik hoop voor volgende week maandag nog een berichtje te kunnen plaatsen en dan ook eindelijk een zooi foto's er bij te doen.

nou ik ga nu stoppen met dit schrijven aangezien het ondertussen geen maandag is maar al een goed kwartier dinsdag.

tot snel,
Jared Croese

1 reacties:

Anoniem zei:

Haaj Jared,

Via je msnnaam kom ik op je blog terecht.

Erg leuk om te lezen dat je op zending gaat. Alhoewel ik zelf niet naar de kerk van Jezus Christus van de laatste dagen ga. (ga naar een plaatselijke baptisten gemeente), wil ik je veel zegen en plezier wensen!

Ik hoop je weblog zo af en toe eens te bekijken.

Joël



En de God des vredes Zelf heilige u geheel en al; en uw geheel oprechte geest, en ziel, en lichaam worde onberispelijk bewaard in de toekomst van onze Heere Jezus Christus.
( 1 Tess 5:23)

Een reactie posten