Switi Nyan

Beste allemaal,        maandag 10 augustus
Afgelopen donderdag was de dochter van broeder Karsodimedjo (Angelie) 9 jaar geworden en waren we uit genodigd om even langs te komen om wat switi nyan (lekker eten) te komen eten. Dat gaat er natuurlijk bij mij altijd wel in, maar omdat je natuurlijk niet met lege handen naar een verjaardag kan gaan, hebben we een taart voor ze gebakken. Gewoon een chocolade cake mix gekocht, gebakken en dan komt mooi maken er nog aan, dus Elder Koenen heeft de cake netjes door midden gesneden, een halve pot kersenjam er tussen gesmeerd. Hazelnoot pasta in de magnetron, dat aan de bovenkant er overheen en daarna een negen afgedekt en twee kleurtje hagelslag er over, zodat er een mooie negen overblijft. De beschrijving klinkt heel lang, maar het was snel gedaan, het zag er mooi uit en het smaakte eigenlijk ook best goed. Ze waren er in ieder geval erg blij mee en erg onder de indruk, dus dat vond ik wel leuk. We zijn er niet lang gebleven want we hadden het nogal druk met al onze afspraken.

IMG_0046

De grote dag

Afgelopen vrijdag was dan de Grote  dag aangebroken. We zijn vroeg naar buiten gegaan en we hebben van half acht tot half acht graffiti gespoten (van te voren hebben we speciaal toestemming gevraagd om dat te doen) en ik heb ook mee kunnen helpen. Zoals jullie op de foto’s kunnen zien is het resultaat echt geweldig geworden en hebben we toch redelijk nog wat aandacht gekregen op de dag zelf. Ook erna, want vandaag is Elder koenen weer gefilmd voor een lokaal tv-station en morgen hebben we een interview over de graffiti en over de kerk met een landelijk tv station. Hij heeft echt veel talent. Ik vond het erg leuk om een beetje mee te helpen al vind ik het knap lastig. Aan het eind van de dag was ik helemaal kapot en had ik het gevoel dat mijn vinger niet meer op of neer wilde gaan, terwijl ik alleen de makkelijke ondergrond in kleurwerk gedaan had.

IMG_0062

Voor de rest van de week hebben we keihard gewerkt. We hebben veel dingen moeten regelen voor de graffiti met de Hekrin bank en wat andere mensen en daarnaast hebben we al onze onderzoekers veel moeten bezoeken.

Roepingen

We zijn keihard ons best aan het doen om de gemeente Nickerie hier een beetje wat stabieler te maken. Het gaat hier de laatste tijd erg goed, maar de gemeente draait alleen op de schouder van de familie Emanuelson en die van de zendelingen. En nu hebben we (2e raadgever en administrateur) de gemeentepresident geadviseerd over roepingen, zodat de kerk wat meer structuur gaat krijgen en alles wat beter kan gaan werken. De organisatie is perfect, dus als wij ons best doen om alles goed uit te voeren gaat het zeker allemaal lukken.


Onderzoekers

Afgelopen zondag hadden we gewoonweg de raarste ervaring die ik tot nu toe ooit op zending heb gehad. Elder koenen was (als 2e raadgever) mensen aan het interviewen voor roepingen en ik zat daar dus in de buurt zoals dat hoort als zendeling. Toen we dus naar beneden kwamen toen het tijd was voor de avondmaalsvergadering zag ik iets wat ik nog nooit eerder gezien had. Er waren meer onderzoekers in de kerk als leden. Afgelopen zondag hadden we 28 mensen in de avondmaalsdienst waarvan 15 onderzoekers en een “ onderzoeker” van onder de 8 .
De avondmaalsdienst was geweldig en alle onderzoekers vonden het echt leuk. Het mooie was dat eigenlijk iedereen, op 2 mensen na, bleven voor het hele uur en zij die weggingen, gingen weg omdat de man een nachtdienst had gedraaid dus bijna zat de slapen in de kerk.

Wel ik houd heel veel van jullie en de rest van de verhalen horen jullie later wel weer.
Groetjes,
Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten