Eerste week in Nickerie

Hier ben ik dan weer vanuit het zonnig Suriname en wel uit het mooie Nickerie. Ik zal eerlijk zijn, vorige week had ik echt geen zin om Wanica te verlaten en had het er best moeilijk mee. Ik houd van de mensen daar en begon me echt thuis te voelen. Maar hier in Nickerie is het echt geweldig! We hadden een fantastische week met echt het ene wonder na het andere. Eerst kwamen we hier aan en toen hadden we dus ongeveer 20 minuten de tijd om van de vorige elders de belangrijkste dingen te horen en toen waren ze weg. Wij met z’n tweetjes in een heel nieuw gebied! Elder Koenen kon het gebied nog wel een heel klein beetje van vorig jaar maar toen was hij te voet en heeft hij maar in de helft van het gebied wat het nu is gewerkt (toen zaten er namelijk 4 elders hier). Maar ja, wij op zoek waar alles was en waar onze onderzoekers wonen. We zijn echt gezegend! De gemeentepresident belde ons op en zei dat hij met ons wilde werken en heeft ons even laten zien waar de meeste leden en onderzoekers wonen. Dat heeft ons erg geholpen.

Afbeelding kaart

Onverwachte doopdienst

Iets later spraken we wat mensen aan op straat en ja hoor, Elder Koenen spreek direct iemand aan die op de onderzoekerslijst stond zonder een duidelijk adres, maar die wel afgelopen week in de kerk was. We hebben gelijk een afspraak met hem gemaakt en we zijn weer verder gegaan. Voor de rest hebben we zo'n beetje iedereen gevonden. Het is echt geweldig want er zijn vele echt goede onderzoekers. Eén van de onderzoekers was zelfs zo enthousiast dat hij zich afgelopen zondagochtend voor de kerkdienst begon heeft laten dopen. Tijdens de kerkdienst is hij bevestigd en geordend is tot priester in het Aäronische Priesterschap. Dus dat was weer een ander wonder op zich.

doopdienst Nickerie Bron:blog Elder Koenen

Begrafenis

Afgelopen woensdag hadden we een begrafenis waar we naar toe moesten en dat was dus wel even wennen, want wat blijkt de traditie te zijn onder de mensen hier (of van die bevolkingsgroep): toen de kist met de stoet naar de begraafplaats werd gedragen, werd er achteraangelopen door drie man, één met trommel, één met saxofoon en één met schuiftrompet, die  muziek maken. En de dragers gingen met de kist dansen!! Ik geloofde mijn ogen niet, maar het zag er wel een stuk plezieriger uit als bij ons thuis in dat aardappellandje!

Een wonder

Voor de rest was de week echt geweldig en druk. Helaas werd Elder Koenen afgelopen zaterdag op zondagnacht niet goed en moest veel overgeven. Maar nadat ik hem om 2 uur 's nachts een zalving heb gegeven (nadat ik hem 's middags een zegen gegeven had), is alles over gegaan en heeft hij de rest van de nacht geslapen (al ben ik zelf wel nog 3 keer wakker geworden, maar ja.) Dit is echt weer een wonder en ik ben dankbaar dat god mijn gebeden heeft beantwoord.

Ik houd heel veel van jullie en doe Elder Speksnijder de hartelijke groeten van mij en wens hem veel succes.

0 reacties:

Een reactie posten