Influistering van de Geest

Oké, eerste even over de kaas. Geweldig, de kaas is lekker en hij was nog goed. Hij was wel een beetje zacht en vierkant toen ik hem in de doos vond, maar ik heb hem gelijk in de koelkast gelegd en Elder Vernes en ik hebben er tot nu toe flink van genoten (hij is nog niet op). Het was inderdaad een erg welkome verrassing.

Ook de kip Siam was erg lekker. We hadden laatst in de Chinese winkel zakjes mix voor bami en nasi gevonden die vrij goedkoop waren, dus hebben we deze week veel rijst en bami gegeten, lekker.

Ik ben ook erg blij met de boeken en Liahona's die ik weer gehad heb. Want die kan ik inderdaad goed aan mensen weg geven. Ook zijn we hier erg blij met de Dvd's, omdat we hier eigenlijk geen originele kerk DVD's hadden als zendelingen (een uitzondering daargelaten) en de kopieën allemaal een beetje dood gingen, dus hartstikke bedankt daarvoor.

paaszondag 2009 Wanica

Elder Croese, Elder Vernes en Valerie

Zendeling zijn is fantastisch!

Nou met mij gaat het geweldig. Ik heb het erg naar mijn zin als zendeling en ik vind het fantastisch om dit werk te doen. Als ik, soms vlak voordat ik in slaap val, er even aan denk, kan ik bijna niet geloven dat ik nu al iets van 8 maanden weg ben! De tijd gaat zo snel en het werk is echt fantastisch. Het is het lastigste, hardste en emotioneel/geestelijk zwaarste en stres volste wat ik ooit gedaan heb, maar het is ook het leukste en geweldigste. Ik houd er van!

Bijzondere onderzoekers

Deze week was weer erg bijzonder omdat we weer een aantal ervaring hadden waardoor ik weer bevestigd kan zien dat Hemelse Vader echt in  zijn werk betrokken is en dat hij om zijn kinderen geeft. We hebben een gezin dat we onderwijzen. Andrea met haar 3 kinderen (Deon, Abgael en Fanity) en zij zijn zich aan het voorbereiden om a.s. zaterdag gedoopt te worden (behalve Fanity, die is nog geen 8 jaar). Maar we hadden dus een aantal erg bijzondere onderwijs ervaringen. Eén keer hadden we dus gepland om het over tiende te hebben, komen we daar dus aan en beginnen we onze les over tiende. Ik vraag dus aan Elder Vernes of hij uit kan leggen waar tiende voor nodig is. Zegt Andrea, ja dat weet ik al. Voor het bouwen en onderhouden van tempels en kerk en dergelijke. Elder Vernes en ik kijken elkaar aan en we hadden zo iets van, hoe weet zij dat nou, dat hebben we helemaal nog niet onderwezen? Vertelt ze ons dus dat ze die morgen in de gids bij de schriften aan het lezen was en over tiende gelezen had. Ze had de schriftteksten erbij opgezocht. Het was echt geweldig om te zien hoe ze nu al helemaal in de schriften duikt, echt geweldig!

Dan hadden we een andere ervaring. Iets later, een paar uur na de les, hadden we het gevoel dat we terug moesten gaan. Eerst leek dit erg onlogisch, maar we zijn toch maar gegaan. Bleek dus dat ze geen manier had om de dag er na (zondag), naar de kerk te komen. Wat ben ik blij dat we naar de influistering van de geest geluisterd hebben en zo dus een oplossing hebben kunnen vinden, zodat ze gisteren dus wel in de kerk was. Daar in de kerk heeft ze echt een geweldige tijd gehad en de Geest gevoeld. Elder Vernes heeft een toespraak gegeven en die was erg goed en de Geest was aanwezig. Ik hoop en bid dat alles zo goed zal blijven gaan en dat we ze kunnen helpen om deze zaterdag gedoopt te worden.

Ik houd veel van jullie.

croese vernes pasen 2009 Elders Kinghorn, Mecham, Croese, en Vernes

0 reacties:

Een reactie posten