De kracht van gebed

Elder Neil L. Andersen Pa hartstikke bedankt voor je geweldige brief. Ik vind het fantastisch om iedere keer van je te horen. Gisteren op de zone conferentie vertelde president Robison ons veel over de nieuwe apostel Elder Neil L. Andersen (rechts). Wat blijkt, Elder Anderson en president Robison kennen elkaar van zending. Ze zijn nooit collega's geweest, maar wel erg goede vrienden geworden en dit heeft zich in hun studietijd en daarna nog steeds voortgezet. Hij vertelde ons dat hij van Elder Anderson had geleerd, toen hun zoons op zending gingen, dat hij ze iedere week schreef en hun alles vertelde over het evangelie wat hij maar kon bedenken en wat zij nodig zouden hebben voor hun zending. Toen dacht ik bij mij zelf: “nou, zoiets doet mijn pa lekker ook”.

Ik ben natuurlijk ook altijd hartstikke dankbaar voor ma, die me op de hoogte houd van wat er allemaal thuis gebeurt, zodat het allemaal niet zo ver weg lijkt als dat het in werkelijkheid is.

Henry Josef & Zr. Sabayo

Afgelopen week was wel weer een geweldige week. We hebben hard ons best gedaan om nieuwe mensen te vinden. Een gezin dat we gevonden hebben is echt geweldig! De man (Henry Josef) komt uit Guyana en hij spreekt alleen Engels en Sarantongo. Zijn vrouw (Zr. Sabayo) komt uit Suriname en spreekt Nederlands en Sarantongo. Ze zijn beide van Zuid-Amerikaans Indiaanse afkomst. Dit is erg bijzonder omdat ik nog nooit indiaanse mensen heb onderwezen. De lessen zijn wel heel eenvoudig en het is een beetje een mix tussen Nederlands Sarantongo en Engels, maar het is wel erg bijzonder.

Voor de rest hebben we ook onze huidige onderzoekers bezocht, maar door overlijden en andere omstandigheden, hebben we die deze week niet zo veel kunnen zien als dat ik zou willen. Maar ja daar konden we dus niet veel aan doen.

Zone conferentie

Dit weekend was president Robison dus in Suriname en hebben we een geweldig weekend gehad. Hij was zondag bij ons in de gemeente en heeft een goede toespraak gegeven over het werk van de leden met de zondelingen (dit omdat dat in deze gemeente nogal laag is). Ook was de zone conferentie echt geweldig. President Robison heeft les gegeven aan de BYU in kerk geschiedenis en weet erg veel over de geschiedenis van de kerk en het leven van de hedendaags profeten. Zo hebben we dus veel geleerd en gehoord over het leven van enkelen van de hedendaags profeten o.a. President Kimball, President Grant en ook over Elder Andersen.

Bidden werkt

Afgelopen zondag had ik een heel bijzondere ervaring. Ondanks dat we zondagochtend ons uiterste best hebben gedaan om onze onderzoekers te helpen om in de kerk te komen, was er tijdens het begin van de avondmaalsvergadering dus niemand. Ik wist echt niet meer wat ik moest doen, dus ben ik gaan bidden en heb ik bijna constant tijdens de avondmaalsvergadering gebeden (in mezelf natuurlijk) totdat vlak voor het eind van de avondmaalsvergadering eindelijk Andrea met haar drie kinderen Deon, Abigael and Fanity en zr. Dollart binnen stapten. Ik was echt ontzettend blij. Ik weet dat God onze gebeden beantwoord en dat hij op dat moment mijn gebed beantwoord heeft. Hij houd van al zijn kinderen en wil dat ze bij hem terug komen. Ik weet dat dit alleen maar mogelijk is in en door Jezus Christus. Daarom ben ik zo blij dat ik weet dat deze kerk, De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen, werkelijk de enige en ware kerk is van Jezus Christus en dat het is hersteld door de profeet Joseph Smith. Ik dank mijn Hemelse Vader daar vaak voor.

Ik houd veel van jullie,

groetjes,

Elder Croese

0 reacties:

Een reactie posten