Hard gewerkt

We hebben hard gewerkt en het ging best goed. We hebben weer wat meer lessen met leden gehad en daardoor dus ook wat onderzoekers in de kerk.

Zone conferentie

Gisteren hadden we weer een geweldige zone conferentie. President Robison is echt geweldig! Ik heb weer veel geleerd over licht en waarheid en over onze eeuwige vooruitgang voor en na dit leven. Het was echt bijzonder inspirerend. Tijdens de zone conferentie ben ik de hele tijd bezig geweest met vertalen voor Elder en zuster Broekzitter. Ik hoop dat ze het een beetje begrepen hebben, want het ging erg roestig en soms was ik wat stukjes kwijt, omdat ik het niet goed gehoord had, maar ja ik heb mijn best gedaan.

Onderzoekers

Voor de rest was er echt iets leuks. Afgelopen dinsdag hadden we een zone vergadering. Na die vergadering hebben we met alle zendelingen op de hoek van de straat, bij de kerk in de stad, lofzangen gezongen. Een aantal van de zendelingen hebben mensen aangesproken en dit ging echt goed.  We hebben hierdoor een aantal goede nieuwe onderzoekers gevonden, voor ons in Wanica, dus dat was echt geweldig. Eén verwijzing die we daardoor ontvangen hebben is een mevrouw met een groot gezin die wel ontvankelijk zijn voor onze boodschap. Daar hebben we dus een paar lessen mee gehad en dat was echt geweldig. Ik houd van zendingswerk.

Ook is er iets anders leuks wat ik vandaag gehoord had. We kunnen naamplaatjes in Saranan Tongo (de plaatselijke taal) bestellen. Dat ga ik dus zeker doen. 

Getuigenis

Ik weet met heel mijn hart, dat wij een Hemelse Vader hebben die de vader van onze geest is en die zo veel van ons houd dat wij het niet kunnen bevatten. De liefde van deze Hemelse vader is kenbaar gemaakt door de Verzoening van Zijn Zoon Jezus Christus. Ik weet dat wij alleen terug bij onze God kunnen komen en net zo als Hem kunnen worden, als wij Jezus Christus volgen en alles doen wat wij kunnen om de geboden te onderhouden en de wetten van het Celestiale koninkrijk hier al na te leven. Wanneer we dat doen zullen we meer licht en waarheid van God ontvangen, zodat we na dit leven  door de verzoening van Christus klaar zullen zijn om zijn koninkrijk in te gaan. Ik weet dat de kerk en het evangelie van Jezus Christus zijn  herstelt door de profeet Joseph Smith en dat hij door de macht van God het Boek van Mormon heeft vertaald. Ik weet dat het onze heilige taak en voorrecht is om deze kennis met andere te delen zodat zij de zegeningen er van in hun leven kunnen ervaren.

Ik houd heel veel van jullie laat me weten waar Kilian, Mike, Mona en Tosca naartoe gaan op zending, ik ben erg benieuwd. Ook heb ik gisteren Elder Kempenaers gezien, hij zit nu aan de Franse kant.

1 reacties:

Anoniem zei:

Dag Jared,
Geweldig, al het werk dat je doet! We zijn echt trots op jou. Het is fijn om in dienst van de Heer te staan en aldoor dicht bij de Geest te leven. Die leiding zul je wel nodig hebben. Wat bijzonder dat je zo'n groot gezin aan het onderwijzen bent. Doe ze de hartelijke groeten van ons uit Nederland en zeg hun dat we voor hen bidden en aan hen denken. Het is trouwens erg leuk om je blog te lezen, zo'n verslagje elke keer is bijna een heel dagboek als je dat regelmatig bijhoudt. Voor ons erg leuk en leerzaam om jouw ervaringen te lezen!
Veel liefs, moge de Heer jou zeer nabij zijn!
Krin , Borkan en Noer Erkamp

Een reactie posten